fbpx

Globalny rynek reklamy urośnie w tym roku o 5,3 proc.

Prognozowana przez Światowe Centrum Badań nad Reklamą (WARC) dynamika wzrostu globalnego rynku reklamowego ma być wyższa, niż ubiegłoroczny wzrost, który wyniósł 3,2 proc. Najszybciej będą rosły wydatki na reklamę w sieci. Ten segment powiększy się o 14,1 proc.

Podobnego zdania są największe agencje reklamowe na świecie, chociaż ich zdaniem duży wpływ na dynamikę całego sektora będą miały gospodarki państw europejskich i USA.

Wzrostów może spodziewać się sektor kinowy (5,8 proc.). O 5 proc. urośnie również rynek reklamy telewizyjnej. Reklama zewnętrzna będzie się mogła pochwalić wzrostem na poziomie 4,8 proc. Najwolniejszy wzrost zanotuje rynek radiowy – jedynie o 2,3 proc.

Regresu powinni spodziewać się wydawcy prasowi, gdzie rynek skurczy się o 2,7 proc. Magazyny muszą liczyć się ze stratą 2,3 proc. przychodów.

Jeśli przyjrzeć się państwom, w których można się spodziewać największych wzrostów, to okazuje się, że będą to Chiny (11, 2 proc.), Indie ( 11 proc. wzrostu), Rosja (10,7 proc.) i Brazylia ( 10,4 proc).

Podobne w ocenie jest siec domów mediowych ZenithOptimedia. Ich zdaniem w 2014 rynek reklamy może się powiększyć o 5,3 proc i będzie wart 532 mld dol. Globalne wydatki na reklamę będą zdaniem sieci rosły o 5,8 proc., dzięki rozwojowi technologii mobilnych, stabilnemu wzrostowi gospodarczemu w Europie i trzem wielkim wydarzeniom medialnym – Zimowym Igrzyskom Olimpijskim, Mistrzostwom Świata w Piłce Nożnej oraz wyborom do amerykańskiego kongresu.

Zostaw odpowiedź