fbpx

Gołąb w akcji, Google stawia na lokalność

Pidgeon to nieoficjalna nazwa na najnowszy algorytm Google’a, którego zadaniem jest wzmocnienie lokalnych dostawców produktów i usług, a także instytucji i wszystkich innych podmiotów istotnych dla życia w danej miejscowości.

Innymi słowy, Google stawia na coraz silniejsze profilowanie poprzez lokalizację.

 

 

Strony lokalne urosły w wynikach wyszukiwania Google’a jak nigdy dotąd – twierdzą fachowcy SEO z różnych anglojęzycznych stron takich jak searchengineland i moz. Chociaż to tylko pół prawdy.

 

Po pierwsze aktualizacja silnika dotyczy jak na razie wyłącznie anglojęzycznej wersji Google’a. Po drugie, poza mocniejszym postawieniem na lokalne strony Google mocno postawił na serwisy agregujące informacje, a w szczególności opinie o lokalnych usługodawcach. Mocno w wynikach wyszukiwania zyskały portale takie jak Yelp, Kajak, Hotels.com, TripAdivsor.

 

Z kolei webmasterzy ze strony Search Engine Roundtable zauważyli wywrócenie do góry nogami dotychczasowych wyników lokalnych w ogóle, ale zazwyczaj podkreślali, że są one teraz trafniejsze. W całej tej sprawie najciekawiej zachowuje się Google, które milczy jak zaklęte – być może to lepsza metoda niż ogłaszanie nowego update’u, po którym słychać niekończące się narzekania z lewa i prawa.

 

Zostaw odpowiedź