fbpx

Google: 86 zmian w czerwcu i lipcu

Google ogłosił listę letnich zmian w swoim algorytmie. Trzeba przyznać, że prezentuje się ona imponująco. Zmiany odbyły się przede wszystkim w działach: “Answers”, “Page Quality”, “Synonyms”, “Snippets”, “Indexing”.

Jeśli chodzi o marketing internetowy to sporo miejsca poświęcono pojęciom takim jak: “fresh content” oraz “trusted source”, co powinno wskazywać na pewne nowe trendy w pozycjonowaniu. Poza tym, lepiej mają być obsługiwane zapytania dotyczące lokalnego biznesu – Google postara się wyświetlić numery telefonów, adresy i godziny pracy.

Bardzo dużo miejsca poświęcono sprawom językowym – synonimom na przykład, tak by wyszukiwarka działała skuteczniej. Z interesujących nas rzeczy warto dodać, że Google szykuje kolejne zmiany w postaci obniżania pozycji stron, które zawierają linki lub treści łamiące prawa autorskie.

 

I nie jest to powód do szczególnego zadowolenia, jeśli linkujemy do stron z materiałami audio-video, ponieważ raczej nie jesteśmy w stanie zweryfikować, czy nie naruszają żadnych praw. No chyba, że to YouTube, w tym wypadku Google z góry zapewnił, że spadku w notowaniach nie będzie.

4 komentarze

  1. Piotr Skrzypczak 16-08-2012
  2. Andrzej Lemański 16-08-2012
  3. Marcin 17-08-2012
  4. Andrzej Lemański 17-08-2012

Zostaw odpowiedź