Google ogłosił listę letnich zmian w swoim algorytmie. Trzeba przyznać, że prezentuje się ona imponująco. Zmiany odbyły się przede wszystkim w działach: “Answers”, “Page Quality”, “Synonyms”, “Snippets”, “Indexing”.
Jeśli chodzi o marketing internetowy to sporo miejsca poświęcono pojęciom takim jak: “fresh content” oraz “trusted source”, co powinno wskazywać na pewne nowe trendy w pozycjonowaniu. Poza tym, lepiej mają być obsługiwane zapytania dotyczące lokalnego biznesu – Google postara się wyświetlić numery telefonów, adresy i godziny pracy.
Bardzo dużo miejsca poświęcono sprawom językowym – synonimom na przykład, tak by wyszukiwarka działała skuteczniej. Z interesujących nas rzeczy warto dodać, że Google szykuje kolejne zmiany w postaci obniżania pozycji stron, które zawierają linki lub treści łamiące prawa autorskie.
I nie jest to powód do szczególnego zadowolenia, jeśli linkujemy do stron z materiałami audio-video, ponieważ raczej nie jesteśmy w stanie zweryfikować, czy nie naruszają żadnych praw. No chyba, że to YouTube, w tym wypadku Google z góry zapewnił, że spadku w notowaniach nie będzie.
W tym roku Google ma jak widać duże parcie na jeszcze lepsze wyniki wyszukiwania. Obawiam się jednak, czy te zmiany rzeczywiście idą w dobrym kierunku. Z moich obserwacji w ostatnich 2-3 miesiącach ucierpiało sporo wartościowych stron, a strony spamowe mają się w dalszym ciągu dobrze. Zobaczymy co będzie za jakieś 6 m-cy.
A z moich wręcz przeciwnie – strony, którym się opiekują na sporo fraz odnotowały delikatny, minimalny wzrost. Co by nie mówić, jakieś przetasowania na szczycie listy być muszą i zmiany w algorytmie są jednym ze sposobów.
Artykul wyglada jak przetlumaczona krotka notka prasowa. A wyglada tak jakby autor zajmowal sie tylko tlumaczeniami nie znajac tematu. Stad brak wyjasnionych pojec ktorymi sie posluguje lub odnosnikow do poszerzenia wiedzy. Zawiodlem sie wchodzac przez FB. Tylko tytul wciagajacy.
No cóż. Notka znalazła się w dziale aktualności i nie jest darmowym poradnikiem pozycjonerskim. A samo Google nie informuje nigdy o szczegółach zmian w algorytmie. Proponuje sprawdzić samemu i spróbować przetłumaczyć fragment:
Lime. [project codename “Freshness”] This change improves the interaction between various search components to improve search results for searches looking for fresh content.
rrfix4. [project codename “Freshness”] This is a bug fix to a freshness algorithm. This change turns off a freshness algorithm component in certain cases when it should not be affecting the results.
a tu wszystkie 86:
http://insidesearch.blogspot.com/2012/08/search-quality-highlights-86-changes.html