fbpx

Google Ads: kończymy z zakazem reklam kryptowalut

Kryptowaluty wracają do łask koncernu z Mountain View. Po ponad 3 miesiącach Google zezwoli na wybrane formy reklamy w ramach systemu Ads.

Kryptowaluty stały się dla Google’a tematem tabu w marcu tego roku. Amerykański gigant wyszukiwarkowy zakazał wszelkich form reklamy, nawet porad jak zarządzać portfelem inwestycyjnym. Zakaz ogłoszony w marcu, wszedł w życiu w czerwcu i wytrwał przez niecałe 4 miesiące. Obejmował bardzo bogaty zakres treści:

  • opcje binarne, kryptowaluty
  • giełdy kryptowalut
  • ICO
  • portfele kryptowalut
  • porady dla inwestujących.

Google argumentował wprowadzenie zakazu krzywdami, jakie zostały wyrządzone konsumentom. Hype na kryptowaluty sprawił, że przeładowany pieniądzem rynek finansowy rzucił się na nową formę inwestycji. Google w tym wypadku wziął przykład ze strategii Facebooka, który także zabronił na swoich łamach reklamowania: kryptowalut, ICO oraz opcji binarnych. Argument Facebook trudno obalić – firma stwierdziła, że nie jest w stanie rozróżnić reklam uczciwych od oszustw. Szkoda, że przyznał to tylko w tej jednej dziedzinie.

Tymczasem Google stwierdził, że od 1 października wraca do tematu bitcoinów i fintechów i zezwoli na wybranych rynkach na reklamy niektórych usług. Firma nie podała dokładnych powodów powrotu do sprzedaży reklam kryptowalut i usług pochodnych. Pozostaje nam zaufać Googlowie, że jego reklamy będą bezpieczne dla obywateli USA i Japonii, bo tam na początek system wznawia działalność.

W 2017 roku grupa Alphabet osiągnęła blisko 111 miliardów dolarów obrotów, z czego przytłaczającą większość generują reklamy w systemie Google Ads. Zysk netto wyniósł ponad 12,5 miliarda dolarów, zaś zysk operacyjny ponad 26 miliardów.

Zostaw odpowiedź