fbpx

Google Analytics w Twoim sklepie – tworzenie konta GA

W poprzedniej części zatytułowanej “Dlaczego narzędzie pomiaru efektywności działań jest tak ważne w Twoim sklepie internetowym?” dowiedziałeś, że Twoim obowiązkiem wobec siebie, wynikającym ze zdrowego rozsądku, jest posiadanie takiego narzędzia mierzenia efektywności działań. Okazuje się, że jego instalacja nie jest w cale taka trudna.

Na szczęście minęły czasy, gdy tego typu wdrożenia wymagały pracy informatyka i dłubania w kodzie. Większość popularnych platform sklepów internetowych pozwala na szybką i bezproblemową instalację Google Analytics (GA) wraz z modułem ecommerce, który odpowiada za zliczanie liczby oraz wartości transakcji.

W większości przypadków wdrożenie tych statystyk ogranicza się do wstawienia identyfikatora usługi w odpowiednim miejscu. Jest to ciąg znaków, który zwykle wygląda np. tak: UA-12345678-1. Jest on nadawany w momencie tworzenia konta w ramach Google Analytics.

Zebrałem w jednym miejscu krótkie instrukcje instalacji Google Analytics dla najpopularniejszych i największych platform sklepowych. Starałem się poprzez kontakt ze sklepem, analizę udostępnionych wersji demo oraz lekturę systemu pomocy takie informacje znaleźć. Gdybyś nie widział tutaj swojej platformy, skontaktuj się ze mną. Z chęcią dodam instrukcję instalacji dla innej platformy.

Tworzenie konta Google Analytics

Aby móc analizować statystyki, musisz je najpierw założyć. Wystarczy w ramach swojego konta Google utworzyć konto statystyk Google Analytics. Celem jest uzyskanie identyfikatora usługi, który należy następnie wkleić w swoim sklepie internetowym.

Krok 1

Będąc zalogowanym na swoje konto Google przejdź do strony https://www.google.com/analytics/, a następnie kliknij “Zaloguj się do Analytics”.

tworzenie-konta-google-analitycs

Krok 2

Google przedstawia tu krótki scenariusz jak wygląda korzystanie z Analytics: ustaw kod, dodaj kod, analizuj dane – zgadzam się z tym podejściem 🙂 Aby przejść dalej kliknij Sign Up po prawej stronie.

google-analitycs-tworzenie

Krok 3

Następnie należy podać dwie kluczowe informacje: nazwę konta oraz adres www sklepu. Przy podawaniu adresu www swojego sklepu powinieneś określić czy sklep działa w ramach szyfrowanej wersji protokołu http, czyli https. To proste, przejdź do swojego sklepu i zobacz czy w przeglądarce przy adresie www pojawia się kłódeczka. Jeżeli tak, to wybierz https. Następnie zaakceptuj regulamin i kliknij Create account

konto-google-analitycs

Krok 4

Jeżeli wszystko poszło dobrze, w kolejnym kroku powinieneś otrzymać identyfikator usługi. To właśnie ten ciąg znaków będziesz wklejał podczas instalacji statystyk w swoim sklepie. Skopiuj go, będzie Ci potrzebny. Tak naprawdę już prawie stworzyłeś konto analityczne, które wykorzystasz w swoim sklepie.

konto-analitycs-google

Krok 5

Bardzo ważne jest abyś uaktywnił w ramach Google Analytics moduł ecommerce. To jest ten moduł, o którym pisałem w poprzedniej części. Dostarcza on wartościowych informacji na temat zrealizowanych zakupów w Twoim sklepie. Aby uruchomić to narzędzie, w zakładce Administrator: Profile: Ustawienia profilu: Ustawienia e-commerce ustaw opcję Tak, witryna e-commerce. Przy okazji możesz ustawić jeszcze jedną rzecz – wyświetlaną walutę. Warto zmienić ją na polski złoty. Zrobisz to w zakładce Waluta wyświetlana jako zaznaczając złoty polski (PLN, zł).

konfiguracja ga


Autorem artykułu jest Aleksander Jaworski – specjalista ds. marketingu e-commerce w firmie Divante. Zajmuje się kreacją i wdrażaniem kampanii e-marketingowych oraz rozwojem nowego oprogramowania e-sklepu WellCommerce.


 

Zostaw odpowiedź