fbpx

Google Apps dla Firm – koniec modelu freemium B2B?

Gdy mówi się o sukcesie modelu biznesowego Google’a zazwyczaj mówi się także o sukcesie modelu freemium – tak działa wyszukiwarka Google, poczta Google, czy też usługi video Google, czyli YouTube.com.

Warto jednak brać pod uwagę fakt, że freemium w modelu B2C jest znacząco innym rozwiązaniem niż freemium w modelu B2B. Widzi to także Google, który właśnie zrezygnował z darmowych usług na rzecz biznesu.

Tym samym Google poprosił wszystkich przedsiębiorców, którzy korzystają z aplikacji w chmurze o drobną opłatę w postaci 40 Euro rocznie za jednego użytkownika – lub 4 Euro miesięcznie. W zamian możemy liczyć na całodobową pomoc – 7 dni w tygodniu.

Gdy podwoimy kwotę 4 Euro miesięcznie dodatkowo otrzymamy możliwość archiwizacji i odzyskiwania danych, oraz automatyczny system back-upowy.

Przykład Google pokazuje, że freemum B2B powinno być traktowane jako model przejściowy. Bezpłatny okres w swoich usługach Google poświęcił na doskonalenie możliwości swoich aplikacji pod kątem potrzeb biznesu. Teraz, gdy obie strony przywiązały się do siebie pora na docenienie starań koncernu z Mountain View.

Zostaw odpowiedź