fbpx

Google bierze się za pomoc Carrefour w Internecie – konflikt interesów?

Tego jeszcze nie było – Google związał się biznesowo z Carrefour. Partnerstwo będzie także miało swój wymiar w Polsce.

Omnichannel to słowo klucz, na jakie powołują się obie strony. Co to dokładnie oznacza nie wiadomo w przypadku Google’a, ale wiadomo, że w przypadku Carrefoura pójście w e-commerce. Według dokumentów udostępnionych przez obie strony celem nadrzędnym będzie zbudowanie ruchu mobilnego na stronie hipermarketu i pozyskanie stałych klientów.

Naturalnie wiąże się to z dużymi wydatkami na reklamę ze strony francuskiej sieci, która chce pojawiać się „często i gęsto” w polskim internecie, co z pewnością potrafi zapewnić Google.

W końcu, wygląda na to, że Google podjął się prowadzenia strony sklepu Carrefour, a przynajmniej uzbrojenia jej w automatyzację marketingu. Z pewnością koncern z Mountain View skorzysta ze swojej bogatej wiedzy o wielokanałowości wynikającej z posiadania systemu operacyjnego Android, a także doświadczeń ze sztuczna inteligencją i danymi pozyskanymi w zakresie usług świadczonych dla e-commerce w ramach AdWords i Analitycs.

Pytanie co na to konkurencja Carrefour? Czy to oznacza, że sklep internetowy Francuzów będzie pozycjonowany wyżej od konkurencji? Czy pracownicy Google’a będą sami obsługiwać system AdWords, którego działanie znają najlepiej? Te pytania na pewno nie pozwolą spać spokojnie konkurencji Carrefour we Francji, i w reszcie Europy.

Zostaw odpowiedź