fbpx

Google “blokuje” stare przeglądarki

Dość niezwykły news pojawił się w weekend na forum produktów Google’a. Wynika z niego, że Google świadomie używa kilku wersji swojej wyszukiwarki, w zależności od stopnia aktualizacji przeglądarki internetowej użytkownika.

Trzeba przyznać, że całość brzmi zaskakująco.

 

 

Polityka wymuszania na użytkownikach usług Google aktualizacji przeglądarek internetowych znana jest od dobrych kilku lat. Pierwszym przejawem zaostrzenia polityki było wyłączenie Gmaila dla komputerów korzystających ze starszych przeglądarek.

 

Teraz dowiadujemy się o tym, że w obiegu funkcjonuje nie tylko kilka wariantów aktualnej wersji wyszukiwarki, ale także kilka odmiennych (w domyśle starszych) wersji, wyświetlanych w zależności od zainstalowanej na komputerze przeglądarki stron www. Oficjalnie na forum potwierdził to jeden z techników Google’a.

 

Po kilkunastu latach intensywnego rozwoju stron www oraz codziennej gonitwy w aktualizacjach oprogramowania problem popularyzacji ujednoliconej wersji przeglądarki stron mocno narasta. Z jednej strony, fakt będących w obiegu różnych wersji oprogramowania jest w pewnym sensie korzystny. Ponieważ każda aktualizacja rodzi często nieprzewidziane skutki. Zwlekanie z aktualizacją daje możliwość uniknięcia błędów młodości dla tych, którzy aktualizować zbyt szybko nie chcą, lub nie lubią. Z drugiej, dostawcy zaawansowanych usług opartych na www mają coraz większy problem do rozwiązania, a wraz z nim, ten problem odczuwamy także my, reklamodawcy.

 

Dlatego, zanim zachwycimy się nową funkcją reklamową sprawdźmy ilu użytkownikom dostawca usług reklamowych będzie w stanie ją wyświetlić.

 

Zostaw odpowiedź