fbpx

Google celuje w strony przeładowane reklamami – Top Heavy w akcji

Na początku lutego Google zaktualizował algorytm odpowiedzialny za odsiewanie stron przeładowanych reklamami i stopniowo wprowadza go do kolejnych wersji językowych swojej wyszukiwarki.

Algorytm który Google nazywa „page layout algorithm” przeczesuje sieć już od 2 lat.

 

Nie jest to przeczesywanie bez efektów. Pierwsza wersja Top Heavy zmieniła ranking co setnej strony napisanej w języku angielskim. Jego wyjątkowość polega na tym, że nie bada tylko treści pisanej, ale także obrazy reklamowe – ich ilość, jakość oraz ułożenie. Stąd nazwa mówiąca o „algorytmie layoutu strony www”.

 

Kto może czuć się zagrożony? Każdy webmaster, który tworzy reklamy utrudniające korzystanie ze strony, a w szczególności z treści, która wysoko pozycjonuje się w Google. Wyszukiwarkowy gigant otrzymuje wiele głosów niezadowolenia, jakoby odsyłał na strony albo nietrafnie odpowiadające na zapytanie, albo takie, które uniemożliwiają skorzystanie z trafnej treści w sposób szybki i bezbolesny.

 

Jedną z przeszkód jest nadmiar reklam, które przysłaniają główną treść strony. Jeśli więc lubicie potraktować swoich użytkowników porządną ilością pop-upów i jak do tej pory dobrze się pozycjonujecie, to miejcie się na baczności, szeryf Google wrócił do miasta.

Zostaw odpowiedź