fbpx

Google: co 10. reklama w AdWords może przynosić straty reklamodawcom

To była jedna z tajemnic poliszynela – wszyscy wiedzieliśmy, że jakaś część wyświetlanych na stronach reklam znajduje się w miejscach, do których żaden użytkownik nigdy w życiu by nie zajrzał.

Teraz Google przyznało oficjalnie na swoim blogu, jak się sprawy mają.

To pokazuje jak niebezpiecznym modelem jest sposób rozliczania za ilość odsłon, gdy ściśle nie kontrolujemy stron oraz miejsc na stronach, gdzie wyświetlane są reklamy np w ramach sieci Google AdWords.

 

Aby zapobiegać takim sytuacjom Google stworzył algorytm ActiveView, który będzie punktował miejsca reklamowe pod kątem ich widzialności dla przeciętnego użytkownika.

 

Poprawa widoczności reklam to jeden z priorytetów jakie Google ustanowił w tym roku w ramach programu AdWords. Wystarczy spojrzeć na poniższy wykres aby zrozumieć, że poprawa sytuacji jest korzystna dla obu stron.

 

1 komentarz

  1. Anka 08-05-2013

Zostaw odpowiedź