fbpx

Google Consumer Surveys, czyli zrób to sam

Tego jeszcze nie było. Google w porozumieniu z Harris Interactive uruchomiło usługę Consumer Surveys, która przełamuje największy problem w przeprowadzaniu badań, czyli łatwy dostęp do respondentów.

Każdy, kto własnymi siłami próbował przebadać nawet swoich klientów wie, jak wielki trud trzeba włożyć w zmuszenie ich do wypełnienie kwestionariusza pytań. A co dopiero, gdy chcemy porównać naszą pozycję z konkurencją, a więc przebadać osoby spoza grona naszych klientów.

Z pomocą przychodzi niezawodne Google, które pozwoli każdemu przebadać niezliczoną liczbę internautów. Teraz to tylko kwestia ceny – bardzo niskiej dodajmy. Kwoty za każdy wypełniony kwestionariusz pytań wahają się od 10 do 50 centów. W zależności od naszych wymagań względem profilowania próby badawczej.

 

Tego typu ceny oznaczają, że proste badanie dla tysiąca osób można zrobić za śmieszną kwotę 100 dolarów! Naturalnie, wymagane są odpowiednie wykształcenie i kwalifikacje. Ewentualnie udział firm lub osób trzecich, które potrafią skonstruować badanie, następnie kwestionariusz pytań oraz zamknąć całość raportem badawczym. Mimo wszystko, koszty są znakomicie mniejsze.

 

Dodatkowo, jak na producenta genialnych Analytics przystało, Google zaoferuje narzędzia do eksploracji danych on-line oraz przystępnej ich prezentacji.

 

Skąd Google weźmie respondentów? W porozumieniu z wydawcami różnych stron stworzy tzw “surveywalls”, czyli ankietowe mury. Aby przejść taki mur i dostać się do bezpłatnej treści na stronie (np newsów lub materiałów video) trzeba będzie wypełnić zadany kwestionariusz.

 

Dlatego kwestią otwartą pozostaje jakość samych badań, w szczególności kontrola próby badawczej oraz przebiegu samego badania. Nie wiadomo także, jak Google rozwiąże problem w postaci dwukrotnego przebadania tej samej osoby. Ciasteczka nie wydają się być do końca satysfakcjonującym rozwiązaniem. Szczególnie w dobie coraz to nowszych wtyczek lub opcji w przeglądarkach, które uniemożliwiają modyfikację cookies.

http://www.google.com/insights/consumersurveys/home

Zostaw odpowiedź