fbpx

Google+ coraz popularniejszy wśród największych sklepów internetowych

Według informacji Internet Retailera już blisko połowa spośród tysiąca największych sklepów internetowych na świecie zdecydowała się na dodanie przycisku +1 przy swoich produktach.

Wśród sprzedawców rośnie przekonanie, że korzystanie z Google+ podnosi CTR zarówno w SEO jak i CPC.

 

Współczynnik obecności przycisku Google+ wśród 1000 największych e-sprzedawców wynosi dokładnie 43%. Co więcej, 81.4% posiada także swój profil firmowy w Google+. Tym samym Google wyraźnie wyprzedziło wszystkie mniejsze portale z Instagramem na czele. Teraz przed nim „już tylko” Facebook.

 

Nie ma co ukrywać, że Google stosuje mocne zachęty, chociażby w słowach swojej dyrektor ds globalnych rozwiązań społecznych, Gretchen Howard, która bez ogródek stwierdziła, że dodanie przycisku +1 do reklam w AdWords od ręki zwiększa CTR o 5-10%.

 

Nie jest to jedyny powód nagłej miłości do Google+ wielu e-commercowych marketingowców. Coraz częściej wspomina się o tym, że każdy plusik konkretnej podstrony to realny wzrost w rankingu wyszukiwania Google. Pozytywną korelację między pozycjonowaniem stron a ich aktywnością w Google+ zaobserwowali nawet ludzie ze słynnego portalu Moz.

 

Według specjalistów przytoczonych przez Internet Retailera potencjalne zyski z korzystania z Google+ mogą w najlepszych wypadkach podbijać płatny i organiczny CTR nawet o 30%.  

Zostaw odpowiedź