fbpx

Google Glass: może i tanie ale z płatnymi reklamami

Nie ma nic za darmo, a z pewnością nie ma darmowych lub tanich okularów Google. Chociaż od dobrego tygodnia internet żył szokującą plotkarską informacją, że nowe Google Glass będą najprawdopodobniej kosztowały góra 300 dolarów to pora ochłonąć.

Najpierw były powszechne głosy zadowolenia – po co mam kupować smartfon, kiedy w tej cenie mogę kupić wspaniałe okulary od samego Google’a. Poza tym zadziałała psychologiczna sztuczka Google’a. Zestawienie początkowej ceny 1000 dolarów z aktualną 300 USD sprawia wrażenie, że mamy do czynienia z okazją swojego życia.

 

Dziwnym trafem, nie minęło nawet 7 dni od wybuchowej informacji o “niskiej cenie” Google Glass i media obiegła kolejna informacja. Google oficjalnie otrzymał patent, który najprawdopodobniej zostanie zastosowany w rzeczonych okularach i sprawi, że będziemy obiektem nieprzerwanego strumienia reklam.

 

Nowa forma rozliczania płatności nosi nazwę “pay per gaze”, w skrócie PPG, czyli po polsku “płać za spojrzenie”. Naturalnie sam patent nie wspomina o urządzeniu Google Glass, ale nazywany jest systemem śledzącym ruch gałek ocznych. To chyba wyczerpuje znamiona użycia PPG w nowych okularach.

 

Jak ma to działać w praktyce? Google wyświetla reklamy na małym wyświetlaczu przytwierdzonym do okularów. Profiluje je pod kątem geolokacji i wielu innych czynników. Jeśli użytkownik zwróci na nie uwagę wystarczająco długą ilość czasu to opłata jest pobierana z konta np AdWords.

 

Ale to nie wszystko, druga część dokumentu wspomina, że Google jest w stanie rozpoznawać stany emocjonalne użytkownika dzięki obserwacji źrenic. Kto się boi?

 

http://www.youtube.com/watch?v=yWL3Uw7872s

 

Zostaw odpowiedź