fbpx

Google: Ikea najpopularniejsza w Polsce, Polacy zakręceni na tle mebli

Jak donosi samo Google biznes meblarski w e-commerce rozkręca się w najlepsze. A najlepiej w boksach ustawiona jest Ikea.

Tak, ta sama Ikea, która za nic w świecie nie chciała przez wiele lat sprzedawać przez Internet. Pomimo wzgardzenia klientem internetowym, Ikea pozostaje liderem zapytań w polskim Google generując ponad ¼ wszystkich zapytań! Do tego warto pamiętać, że Ikea jest tylko w największych polskich miastach – nawet te duże, jak np. 300-tysięczny Białystok nie doświadczyły możliwości zaszczytu zakupów u szwedzkiego giganta. Na drugim miejscu uplasowały się: Leroy Merlin oraz Castorama. Co ciekawe, sklepy skupiające się na dostarczaniu materiałów do samodzielnych remontów, a meble to niewielki wycinek ich oferty. Dopiero potem pojawia się klasyczny sklep meblarski – Agata Meble. Niemniej interesujący w zestawieniu jest brak sieci Black Red White.

zestawienie sklepów meblarskich

zestawienie sklepów meblarskich

Według raportu Google Consumer Barometer 2018 Polacy coraz częściej szukają foteli i krzeseł, ich wyszukiwanie wzrosło o 57% (najszybszy wzrost rok do roku w lutym 2019 r.). Chętnie wyszukiwane są również stoły (wzrost o 47%). Urządzając salon, odchodzimy od popularnych skórzanych wypoczynków na rzecz wygodnych uszaków (wzrost o 104%) oraz foteli wiszących (wzrost o 35%). Wiodącym stylem podczas wyszukiwania mebli w ogóle jest styl “glamour”. Do polskich sypialni coraz częściej trafiają toaletki (wzrost wyszukiwań o 240%) i nowe materace (wzrost aż o 370%). Nowe trendy widać też w polskich kuchniach, o 13% spadło zainteresowanie białymi zabudowami. Wzrosło natomiast wyszukiwanie kuchni szarych (o 15%), a także połączenia czerni z drewnem (o 50%).

Zostaw odpowiedź