fbpx

Google: jak rok 2013 przedefiniował reklamę?

Według Google 2013 był rokiem transformacji reklamy cyfrowej. Dotychczasowa szkoła marketingu internetowego po raz kolejny została poddana zmianom dzięki nowinkom technologicznym.

Według Google zmieniły sie pojęcia takie jak kreatywność, integracja, kupowanie oraz sukces. Z tej okazji zaprezentowano nawet infografikę.

 

Technologia pozwala aby kreatywne rozwiązania reklamowe były jeszcze bardziej inteligentne. Jest to niezbędne, ponieważ coraz więcej użytkowników skutecznie omija reklamy – w przypadku reklam YouTube jest to 75% osób. Odpowiedzią Google jest sieć społecznościowa Google+ oraz nowe formaty reklamy natywnej.

 

Nowa integracja to nie tylko cross-channeling, ale także różnorodność formatów wynikająca z rosnącego zjawiska multiscreeningu. 81% użytkowników jednocześnie używa smartfona i telewizora, zaś 66% smartfona i komputera.

 

Nowa forma zakupów reklamy to przede wszystkim formy “real-time”. Stąd do lamusa przechodzi pojęcie tradycyjnego budżetu – płynny pieniądz wspiera wszystkie działania, które charakteryzują się wysoką skutecznością.

 

W końcu nowa forma sukcesu, czyli nowe sposoby pomiaru. Pomiar zaangażowania i widzialności reklamy to dwa najciekawsze sposoby sprawdzania czy kampania odniosła założony skutek.

 

Szczegółowe liczby i wykresy poniżej.

 

Zostaw odpowiedź