fbpx

Google kupuje Adometry, AOL Convertro

Chociaż Google sprawia czasami wrażenie prowadzenia rewolucji technologicznej na każdym możliwym froncie, to nie odpuszcza i nie zapomina o rdzeniu swoje działalności, czyli handlu internetowym.

Z kolei konkurent Google’a, AOL jeszcze mocniej wchodzi w marketing cyfrowy.

 

 

AOL poczynił nie byle zakupy, ponieważ za 101 milionów dolarów zakupił Convertro, które specjalizuje się w instalowaniu ciasteczek oraz śledzeniu aktywności cyfrowej internautów, a w szczególności w badaniu skuteczności reklam internetowych.

 

Zakup Google’a, czyli Adometry, znane wcześniej pod nazwą Click Forensics, zajmuje się monitorowaniem skuteczności cyfrowych kampanii reklamowych. Technologia, którą rozwija Adometry skusiła Google’a nie tylko możliwościami monitoringu, ale przede wszystkim zdolnościami do rekomendowania zmian w kampaniach reklamowych.

 

Co ciekawe, oprogramowanie potrafi porównać skuteczność kampanii displayowych oraz kampanii skierowanych na wyszukiwarki – nic dziwnego, że Google uznał je za wybitnie przydatne.

 

Zostaw odpowiedź