fbpx

Google kupuje startup Rangespan

Mamy jasny dowód na to, że Google przywiązuje coraz większą wagę do sektora e-commerce. W minionym czasie jego “łupem” padła założona przez byłych pracowników Amazona londyńska firma Rangespan. To start-up, który specjalizuje się w dostarczaniu danych o sprzedaży w czasie rzeczywistym.

Na podstawie zbieranych i dostarczanych przez serwis danych, sklepy korzystające z jego usług zyskiwały możliwość zarządzania dostawami towaru. Pozwalało to na ustalenie, które produkty sprzedają się najlepiej. Klientami Rangespan byli giganci tradycyjnego handlu, w tym takie sieci, jak Tesco, Argos czy Asda.

Google zdążyło już ogłosić, że pracownicy przejętej spółki zasilą szeregi zespołu Google Shopping i skupią się na stworzeniu narzędzi analitycznych dla e-sprzedawców. Jak zauważa serwis LiveMint Google nie chce dopuścić do sytuacji, w ramach której wyszukiwanie sprzedawanych przez internet towarów odbywałoby się poza jego witryną  – na stronach Amazona i eBaya. Wzmocnienie zespołu odpowiedzialnego za sekcję Shopping ma przeciwdziałać takiemu, niekorzystnemu dla Google scenariuszowi.

Z chwilą przejęcia przez koncern z Mountain View Rangespan nie będzie już dalej świadczył usług dla e-biznesu pod swoim szyldem. Warto odnotować, że startup rozpoczął swoje funkcjonowanie w 2011 r. Wsparcie finansowe w kwocie 5 mln dolarów zyskał ze strony funduszu Octopus Investments. Szczegółu umowy z Google nie zostały ujawnione.

To trzecie przejęcie Google na brytyjskim rynku nowych technologii w tym roku (pierwsza była firma specjalizująca się w sztucznej inteligencji – DeepMind, drugi – start-up rozwijający oprogramowanie typu anty-malware – Spider.io).

Zostaw odpowiedź