fbpx

Google łączy reklamy online i konwersje offline

Tytułową zdumiewającą wiadomość przynoszą Digiday i Marketing Land. Jeśli zastanawiacie się ilu klientów reklamy Google potrafią ściągnąć do waszego sklepu to odpowiedź nadejdzie już niebawem.

Wszystko zaczęło się od nowego multikanałowego pomiaru skuteczności znanego w Adwords pod nazwą “Łączna szacunkowa liczba konwersji”.

 

Aby ustalić, czy reklamy Google działają koncern z Mountain View planuje korzystać z usług geolokacyjnych w smartfonach. Na początek ujawniono, że nowa metoda badania konwersji jest już testowana na systemach operacyjnych Android oraz iOS. Jak to działa?

 

W uproszczeniu: jeśli ktoś korzysta z konta usług Google (a kto nie korzysta), to w założeniu robi tak na różnych urządzeniach. Stąd istnieje możliwość połączenia wyszukań na domowym komputerze lub tablecie z geolokalizacją smartfona przypisanego do tego samego konta usług Google.

 

Brzmi jak Orwell, przyznacie.

 

Zostaw odpowiedź