fbpx
google-logo

Google Lens rozpozna ubrania i style ubierania się

Google pracuje, aby jego inteligentne „soczewki” potrafiły coraz więcej i skręca coraz mocniej w stronę e-commerce.

Google poinformował, że amerykańska wersja Lens posiadła nową opcję o nazwie „styl ideas”, a jej celem jest rozpoznawanie ubrań i kojarzenie ich ze stylami i modą. Przykład? Wystarczy podrzucić Lens jakieś ubranie i poczekać na wyniki wyszukiwania, a w nich znajdziemy nie tylko podobne ubrania, ale także sposoby ich noszenia, no i ofertę Shopping takich samych lub podobnych towarów.

Jest to funkcja, jaką testował już kilka lat temu Amazon wraz ze Snapchatem pokazując cenę i dostępność produktów złapanych na zdjęciu za pomocą aplikacji popularnie zwanej Snap. Google idzie o krok dalej i chce pokazywać ubrania pasujące do wskazanego i tworzące razem kreacje – tym samym wchodzi też w rejony Zalando, które od pewnego czasu posiada podobne rozwiązanie w ramach swojej strony internetowej. Podobnie jak Google Zalando korzysta ze sztucznej inteligencji, która nauczyło modnego gustu.

Przy czym w przypadku Google działa to z dowolnymi ubraniami bez jakiejkolwiek zależności z konkretnymi markami. Wydaje się, że algorytm Lens jest idealny do wykorzystania z sklepach z ubraniami. Niestety Google nie udostępnia API Lens, aby można było je zaimplementować w e-commerce, a być może byłaby to ciekawa opcja na przyszłość.

Google wdroża modele 3D produktów dla e-commerce i do wyników wyszukiwania

Zostaw odpowiedź