fbpx

Google likwiduje ustawienia kampanii mobilnych i wywołuje furię reklamodawców

Do połowy 2013 roku Google ujednolici kampanie na urządzenia stacjonarne oraz mobilne, co oznacza, że zniknie możliwość tworzenia kampanii AdWords wyłącznie na tablety lub smartfony.

Ilość kombinacji konkretnych modeli sprzętu oraz operatorów przyprawia o zawrót głowy i to zdaniem Google jeden z podstawowych powodów dla których góra 5% wszystkich reklamodawców w ogóle zaglądała do ustawień dla urządzeń przenośnych.

 

Ponadto, stworzenie nowej tak zwanej “rozszerzonej kampanii” pozwoli Googlowi lepiej wyświetlać reklamy na różnych urządzeniach. Efektem tego mają być dokładniejsze pomiary konwersji np połączenia z komórki lub ściągnięcia aplikacji.

 

Odmienne zdanie mają najwięksi reklamodawcy, którzy twierdzą, że ruch Google’a zawyży ceny za kliknięcia mobilne. Google odpowiada, że to prawda, ale dotyczy to globalnych marek, zaś drobni reklamodawcy powinni spać spokojnie, wszak nie stosują tak zaawansowanych technik jak kampania nastawiona wyłącznie na urządzenia mobilne.

Zostaw odpowiedź