fbpx

Google: Mobile first to już połowa wyników wyszukiwania

Mijają raptem 3 lata od ogłoszenia przez Google rewolucji mobilnej i już połowa z nich korzysta ze sposobu indeksowania Mobile First.

Aby być precyzyjnym, chodzi o połowę stron, która jest wyświetlana w SERP-ach. Nie mówimy więc o połowie istniejących na świecie stron www, ale o połowie stron prezentowanych przez Google w wynikach wyszukiwania. Statystyka ta zależy przede wszystkim od tego, czego szukają Internauci. Tym samym premiuje strony z popularną treścią, czyli takie, które stać było na przejście do technologii RWD.

Co taka informacja oznacza dla przeciętnego właściciela strony www? Bardzo dużo, jeśli nie dba o mobilną wersję strony. Google coraz chętniej pozycjonuje strony na podstawie tego, jak dobrze działają na urządzeniach mobilnych. Jak bardzo są użyteczne, szybko się ładują, czytelnie wyświetlają treść, pozwalają wygodnie nawigować, finalizować transakcje. I tak dalej, do nieskończoności. Innymi słowy, mobilna wersja strony staje się główną wersją strony. Google dąży do tego, aby docelowo wszystkie strony były indeksowane właśnie w ten sposób.

Po więcej informacji warto sięgnąć do samego Google’a:

Indeksowanie zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych oznacza, że na potrzeby indeksowania treści i sporządzania rankingów Google będzie korzystać przede wszystkim z mobilnej wersji strony. Dotychczas w indeksie podczas ocenienia trafności strony względem zapytania użytkownika była używana wersja strony przeznaczona na komputery. Obecnie większość użytkowników korzysta z Google na urządzeniach mobilnych, więc indeks będzie używał głównie mobilnej wersji zawartości strony. Nie tworzymy oddzielnego indeksu zoptymalizowanego pod kątem urządzeń mobilnych. Nadal mamy tylko jeden indeks.

W przypadku indeksowania zoptymalizowanego pod kątem urządzeń mobilnych Googlebot skanuje i indeksuje strony przede wszystkim jako klient-smartfon. W wynikach wyszukiwania nadal będzie wyświetlany adres URL najbardziej odpowiadający użytkownikom (adres wersji komputerowej lub mobilnej).

Jak ogłaszaliśmy, witryny przenosimy powoli, by zapewnić komfort ich właścicielom i użytkownikom. Każdą witrynę oceniamy indywidualnie pod kątem jej przygotowania do indeksowania zoptymalizowanego pod kątem urządzeń mobilnych na podstawie sprawdzonych metod. Gdy uznamy, że dana witryna jest gotowa, przejdziemy na indeksowanie jej wersji mobilnej.

https://developers.google.com/search/mobile-sites/mobile-first-indexing

Zostaw odpowiedź