fbpx

Google nie wróci do wyników wyszukiwania z podkreślonymi tytułami

Częste eksperymenty Google’a z wyglądem strony prezentującej wyniki wyszukiwania nie są niczym zaskakującym. Gdy w tym tygodniu otrzymaliśmy wyniki z tytułami bez podkreśleń wielu z nas sądziło, że Google po raz kolejny testuje jakieś przejściowe rozwiązanie.

Niestety, coraz więcej wskazuje na to, że podkreślenie tytułowych linków odeszło do przeszłości na dobre.

 

Świadczy o tym wypowiedź Jona Wiley’a lead designera działu Google Search. Z postu zamieszczonego na Google+ wynika, że zmiana zdaniem Google’a wnosi znaczącą poprawę czytelności wyników wyszukiwania i jest bezwzględnym krokiem naprzód. Usunięcie podkreślenia i powiększenie tytułów proponowanych stron to zdaniem Wiley’a zdecydowana poprawa czystości wizualnej.

 

Komentarze pod postem pracownika Google’a wskazują, że użytkownicy wyszukiwarki są co najmniej podzieleni. Jedni wskazują, że podkreślenie w linku to relikt przeszłości – są inne metody sugerowania, w jakie miejsce kliknąć. Inni z kolei wskazują, że może i jest czyściej, ale całość niebezpiecznie zlewa się i utrudnia szybkie skanowanie tekstu. Ponadto, użytkownicy mobilni, do których zmiany były skierowane w pierwszej kolejności zwracają uwagę, że powiększenie czcionki utrudnia wyświetlanie większej liczby wyników wyszukiwania na ekranie smartfona.

 

I bądź tu mądry.

Zostaw odpowiedź