fbpx

Google o tendencjach w wyszukiwaniu: witajcie w czasach „tu i teraz”

Google postanowił dość szczegółowo omówić mobilne wyniki wyszukiwania, które rzucają nowe światło na wielokanałowość.

 

W jednym ze swoich artykułu w ramach serii Think with Google Lisa Gevelber omówiła tendencje wyszukiwarkowe na rynku mobilnym. Kilka z nich jest bardzo interesujących. Zacznijmy od poszukiwania przez Internautów miejsc otwartych tu i teraz – w oryginale zjawisko to nazwano „The Rise of Open Now”. Wyszukiwania z tego zakresu oscylują wokół poszukiwania otwartych restauracji, pizzeri, barów, ale także aptek i szpitali.

Kolejnym elementem wschodzącego zjawiska „tu i teraz” jest dostawa tego samego dnia – „same day”. W ciągu trzech ostatnich lat ilość wyszukań na ta hasło w USA wzrosło o 120 procent, tylko w przypadku wyników mobilnych. To świadczy o dużym apetycie na zakupy od ręki, także przez smartfony. Tym samym możemy dojść do wniosku, że wzrasta ilość zakupów impulsywnych, co w pewien sposób może i powinno decydować o tym, w jaki sposób planujemy kampanie marketingowe na urządzenia mobilne. Wykonanie banerów w rozmiarze na smartfon to dziś za mało, aby uzyskać wysoki współczynnik konwersji. Pora przyzwyczajać się do myśli, że użytkownik mobilny „rządzi się” zupełnie innymi prawami, niż „stacjonarny”.

Ostatnim elementem, najbardziej spektakularnym jest rosnąca niechęć do planowania podróży. Google zauważa, że coraz więcej osób stawia na noclegi i loty nawet tego samego dnia. Skrajnie łatwa dostępność do możliwości rezerwacji w każdym momencie sprawia, że ludzie nie dbają już o plan podróży, noclegów, czy lotów zostawiając wszystko na dosłownie ostatnią chwilę.

 

Więcej w artykule:

https://www.thinkwithgoogle.com/consumer-insights/consumer-immediate-need-mobile-experiences/

Zostaw odpowiedź