fbpx

Google Polska: Zakupy do szkoły? Już w lipcu!

Niezwykle interesującą fakty przyniosły najnowsze doniesienia z Google Polska, które uważnie analizuje trendy w polskim handlu internetowym.

Jak twierdzi Google Polska Polacy nie próżnują i nie czekają na ostatnią chwilę z zakupami szkolnymi. Analiza trendów w wyszukiwarce przeprowadzona przez Google wskazuje, że początek wyszukiwań związanych z wyprawkami, ubraniami i pomocami naukowymi przypada już w lipcu. Naturalnie, najwięcej zapytań pojawia się ma miejsce w sierpniu i wrześniu. Jedyną wadą danych przesłanych do naszej redakcji przez Google jest czas – dla handlu internetowego taka informacja przychodzi o dobre 3 miesiące za późno.

Tak czy inaczej, przyjrzyjmy się najważniejszym ciekawostkom:

  • Polacy w 2015 r. niemal 3 razy częściej niż w 2014 roku wyszukiwali informacji związanych z powrotem do szkoły na urządzeniach mobilnych – 28 procent wszystkich sesji pochodziła ze smartfonów,
  • Prognozuje się, że zyski związane z powrotem do szkoły w 2016 roku wyniosą globalnie blisko 820 miliardów dolarów,
  • 74% Polaków przed zakupem poszukuje interesujących ich produktów w sieci, a zapytania związane z powrotem do szkoły w 2015 roku wzrosły o 55 procent względem roku poprzedniego,
  • W okresie wakacyjnym w 2015 roku liczba wyszukiwań dotyczących przyborów szkolnych wzrosła o 34% względem roku poprzedniego, a wyprawek szkolnych o 50%. Polskich internautów interesowały plecaki z konkretnym motywem lub produkty określonych firm. Najwięcej wyszukiwań dotyczyło m.in.: plecaków z minionkami, plecaków mtv, plecaków pixelbags, plecaków owalnych, plecaków na kółkach z motywem filmu “Kraina Lodu”, plecaków fullprint czy plecaków emoji

Polacy w trakcie wyszukiwania zaczynają już stosować termin back-to-school o czym świadczy pojawiająca się fraza back to school przybory szkolne. Pojawiają się również zapytania o asortyment w konkretnych sklepach, jak przybory szkolne Biedronka, Tesco przybory szkolne, allegro przybory szkolne czy Auchan przybory szkolne. Co ciekawe, internauci szukają też sposobów na samodzielne przygotowanie niektórych pomocy, ponieważ wpisywali w wyszukiwarkę np. DYI przybory szkolne.

Ciekawostką jest fakt, że Polacy korzystają także z YouTube, które pytają o następujące porady:

  • jak ubrać się do szkoły, wyprawka szkolna, jak spakować plecak, gdzie kupić plecak oraz jak uszyć plecak. Ale to nie wszystko, jak donosi Google Polska rośnie nam zupełnie nowa kategoria zapytań:

Zyskujące na popularności haule zakupowe, czyli filmy, na których YouTuberki pokazują swoje nowe ubrania, kosmetyki czy gadżety interesują użytkowników również pod kątem rozpoczęcia nowego roku szkolnego. Świadczy o tym prawie dwukrotnie większa liczba zapytań back to school haul (+182%) w 2016 r. względem 2015 r. Przyjmując wyszukiwanie hasła back to school haul za 100%, back to school haul przybory szkolne zyskał 57.79% a haul back to school 28.07%.

Na koniec istotna informacja, która pozwoli ustalić właściwe proporcje wydatków związanych ze szkołą na tle innych zakupów Polaków. Największy wzrost wyszukiwań w 2015 roku w okresie sierpnia i września względem tego samego okresu 2014 roku odnotowało:

  • wyposażenie do skateboardingu (+63 procent)
  • płaszcze przeciwdeszczowe (+30%),
  • laptopy i torby (+28%),
  • koszulki, topy i bluzki (+24%),
  • akcesoria odzieżowe i biżuteria (+22%),
  • obuwie casual (+21%)
  • garnitury i stroje biznesowe (+16%)

1 komentarz

  1. biedacommerce 15-09-2016

Zostaw odpowiedź