fbpx

Google: pora zwolnić marketingowców – uczenie maszynowe poprowadzi AdWords

Google podobnie jak Zalando dąży do zastąpienia pracy działów marketingu przez algorytmy. W dodatku oferuje je za darmo!

W marcu tego roku Niemcy z Zalando ogłosili, że dzięki algorytmom są w stanie znacząco obciąć koszty marketingowe zwalniając aż 250 etatów. Na tle 14 000 osób zatrudnionych w firmie nie było to bardzo dużo, ale z pewnością jest to odczuwalny ułamek całej załogi. Co prawda zarząd Zalando twierdził, że postara się znaleźć zatrudnienie dla wszystkich osób zwolnionych z dotychczasowych obowiązków, ale nie wiemy jak ta historia się zakończyła. Firma nie zdradziła też, jakie konkretne działania zostały objęte automatyzacją. Poinformowano tylko, że użyto technologii, która dotychczas odpowiadała za personalizację treści i produktów na stronie www największego niemieckiego e-sprzedawcy.

Teraz Google podąża podobna ścieżką i anonsuje, że w ramach AdWords uruchamia kampanie inteligentne, które dzięki wykorzystaniu technologii uczenia maszynowego pozwoli przedsiębiorcom w prosty sposób zarządzać kampaniami reklamowymi online. Rozwiązanie powstało z myślą o małych firmach, które często samodzielnie tworzą swoje kampanie online.

Rozwiązanie wykorzystuje technologie uczenia maszynowego do zarządzania kampaniami reklamowymi online na podstawie informacji przekazanych przez firmę, jej witryny oraz profilu Google Moja Firma. Przedsiębiorcy mogą wybrać cele, na których uzyskaniu najbardziej im zależy, na przykład telefony od klientów czy działania na stronie internetowej. Po skonfigurowaniu kampanii reklamowej technologia uczenia maszynowego automatycznie optymalizuje ją tak, aby zapewnić wyniki, które są dla firmy najbardziej pożądane.

Do narzędzia została dodana też funkcja wyboru grafiki, przydatna szczególnie dla małych firm. Po wskazaniu istniejących materiałów, takich jak zdjęcia, logo, nagłówki i opisy, narzędzie Kampanie inteligentne przetestuje kombinacje obrazów i tekstu, aby stworzyć najskuteczniejszą reklamę wizualną.

Zostaw odpowiedź