fbpx

Google rzuca rękawicę Amazonowi. Będzie wojna gigantów?

Google i Amazon do tej pory nie wchodzili sobie zbyt często w drogę. Wygląda jednak na to, że to przeszłość. Gigant z Mountain View wchodzi z przytupem na pole firmy Jeffa Bezosa.

Amazon już dawno przestał pełnić rolę internetowej księgarni i w ciągu kilkunastu lat swojego istnienia rozrósł się do niebotycznych rozmiarów, stając się w zasadzie internetowym domem towarowym oferującym multimedia, elektronikę, kosmetyki, a od jakiegoś czasu również żywność – w ramach usługi Amazon Fresh (ostatnio wspominaliśmy o tej kwestii w tym wpisie).

Tymczasem portal re/code donosi, że Google zamierza zainwestować 500 mln dolarów w rozwój Google Shopping Express, która pozwoli na dokonywanie e-zakupów u lokalnych sprzedawców i odbiór tego samego lub kolejnego dnia (powołuje się na anonimowe wypowiedzi kadry zarządzającej giganta). Na obecnym etapie, usługa jest dostępna tylko na terenie Kalifornii.

Możecie być pewni, że zaangażujemy w tą usługę duże środki finansowe i utrzymamy tą inwestycję w miarę upływu czasu

powiedział re/code Tom Fallows, kierownik projektu Google Shopping Express

Portal technologiczny re/code zauważa, że rosnąca pozycja Amazona to spore zagrożenie dla Google. Dlaczego? Coraz więcej mieszkańców USA, chcąc zakupić coś w sieci, zaczyna od wyszukania danego produktu nie w najpopularniejszej na świecie wyszukiwarce, ale w …wyszukiwarce na stronie Amazona. To zaś dla Google spore zagrożenie.

Wejście na rynek e-delikatesów w USA (nawet w charakterze pośrednika) daje Google dostęp do rynku wartego rocznie…600 mld dolarów. Jest się zatem o co bić…

1 komentarz

  1. Marek 18-07-2014

Zostaw odpowiedź