fbpx

Google Shopping gwałtownie do góry?

Jak donosi najnowszy Internet Retailer po rocznej już obecności na rynku reklamowym googlowski Product Listing Ads notuje blisko trzycyfrowe wzrosty.

Według potwierdzonych informacji nowy system reklamowy Google wprowadzony w październiku ubiegłego roku zyskał blisko 9000 reklamodawców w samych Stanach Zjednoczonych.

 

Dobre wyniki Shoppingu to jednak pozory, ponieważ statystyki, które przytoczył Internet Retailer dotyczą wzrostów rok do roku. Oznacza to, że podstawą do “znakomitego” 99% wzrostu ilości reklamodawców rok do roku jest listopad 2012, podczas, gdy Product Listing Ads ruszył w październiku 2012.

 

Naturalnie, duża liczba reklamodawców od ręki weszła do nowego programu Google’a przekonana, że mamy do czynienia z narzędziem o skuteczności porównywalnej do klasycznego AdWords. Wydaje się, że aby zawojować rynek Google potrzebuje czegoś więcej, niż klasycznych losowo wyświetlanych boksów z obrazkiem produktu i cenami.

 

Według danych Internet Retailera jednym z największych graczy w PLA jest aktualnie eBay, który zostawia w nowych reklamach Google’a niemałą gotówkę. Wyniki badania dostarczonego przez Jefferies Equity Research dowodzą, że udział eBaya w PLA może sięgać nawet do 4% wszystkich wyświetleń w USA. Inni duzi gracze w Stanach to Macy Inc, Walmart, Home Depot, Zappos, 6PM.

Zostaw odpowiedź