fbpx

Google Shopping w Polsce i na świecie

Jak donosi Marin Software, a za nim Econsultancy gwałtownie rosną koszty nowej, wciąż oficjalnie niedostępnej w Polsce usługi Google Shopping. Rosnąca popularność oraz końcowe poprawki Google’a sprawiły, że reklamodawcy biją się o miejsce w Shopping.

Od strony reklamodawcy usługa nosi nazwę “Product Listing Ads” nadal nie widać jej w polskim AdWords, ale rosnąca popularność sprawi, że w końcu do nas trafi.

 

Nie pierwszy i nie ostatni raz poruszamy temat nowej usługi Google Shopping, której wejście na polski rynek da mocno w kość porównywarkom cenowym.

 

A te jak co roku rozpoczęły proces podnoszenia cen – na przednówku jesieni wypaliły już dwie najważniejsze – Nokaut i Ceneo. Reszta wydaje się być kwestią czasu.

 

Wróćmy jednak do raportu Marin Software, który rozejrzał się w danych przedsiębiorstw, którymi się opiekuje, wybrał wydające więcej niż 100.000 dolarów miesięcznie na wyszukiwarki internetowe i trafił na prosty trend – najbogatsze firmy w USA już biją się o miejsce w Google Shopping.

 

google-shopping-w-polsce

 

Jak widać na powyższym wykresie przełom nastąpił w najgorętszych dla e-commerce miesiącach świątecznych i pozostał na wysokim poziomie.

 

 

Nie bez powodu dodajmy – CTR nowej usługi Google Shopping wciąż rośnie i osiąga wyniki na poziomie bardzo dobrej kampanii AdWords, o ile oczywiście przyjmiemy, że do systemu wrzucamy wszystkie słowa kluczowe lub wszystkie produkty w sklepie internetowym.

2 komentarze

  1. Marcin Buty 03-09-2013
  2. Artur 04-09-2013

Zostaw odpowiedź