fbpx

Google wraca na tron reklam display w USA

Ubiegły rok nie należał do udanych w wykonaniu Google. Pomimo potężnych wpływów z reklam koncern z Mountain View musiał uznać wyższość Facebooka, jako platformy częściej wybieranej w celu publikacji reklam display. Najwyższy czas na zmiany.

Jak podają szacunki eMarketer, w aktualnym roku 2012 Google przegoni Facebooka i wróci na tron największego reklamobiorcy i osiągnie tym samym największe obroty w reklamie display w USA. A będzie to kwota 2.3 miliarda dolarów. Facebook z kolei ma odnotować 2.16 miliarda – w tym samym 2012 roku.

 

Co więcej, pomimo wcześniejszych szacunków eMarketera, że dochody Facebooka będą gwałtownie rosły to Google będzie zdecydowanym liderem reklamy display w USA w najbliższych latach. W 2014 roku Google na display’u może zrobić nawet 4.4 miliarda dolarów! Wygląda na to, że nareszcie YouTube zaczął generować zyski i to niemałe.

 

Drugą firmą w reklamie display w USA w 2014 roku będzie Facebook, trzecią Yahoo. A czwartą… o dziwo Microsoft, który zbliży się do miliarda dolarów przychodów.

Zostaw odpowiedź