fbpx

Google zaczyna karać strony mobilne za pop-upy – na szczęście nie za wszystkie

Co ciekawe, Google twierdzi, że jest w stanie rozróżniać pop-upy i będzie karać tylko za te, które są reklamą.

Od 10 stycznia 2017 roku Google zaczął obniżać pozycje stron w mobilnych wynikach wyszukiwania. Karane są te witryny, które wyświetlają reklamy pop-up – niepożądane przez zespół odpowiadający za jakość rezultatów wyszukań. Google twierdzi, że jest w stanie rozpoznać pop-upy, które wydawcy wyświetlają z powodów prawnych obligacji np. te o cookies lub o stronie dostępnej dla osób od lat 18 od innych, reklamowych rzecz jasna.

Jak twierdzi Google, reklamy popup nie powinny pojawiać się na stronach mobilnych i basta. Nie ma tu także możliwości oceniania, czy użytkownicy są z owych popupów zadowoleni czy też nie. Wszak popupy bywają także pożyteczne. Innymi słowy upiera się, że wie najlepiej. Zazwyczaj okazuje się, że ma rację, jednak w tym wypadku tego typu ingerencja w treść strony może mieć konsekwencję nie tylko w spadku pozycjonowania mobilnych stron wydawców, ale także w drugą stronę.

Chociaż od ogłoszenia tej decyzji minęło pół roku, Komisja Europejska nie zwróciła uwagi Google’owi, co do prowadzenia tego typu działań, ograniczających w pewien sposób swobodę zarządzania własną stroną. Wygląda więc na to, że nie ma co liczyć na pomoc żadnych instytucji. Nie jest to zbyt dobra nowina dla wydawców, którzy szukają dopływu świeżej gotówki niczym organizm tlenu.

Poniżej przykłady stron, które nie zostaną dopuszczone przez Google, oraz przykłady stron, gdzie pop-up jest umieszczony prawidłowo.

not-intrusive intrusive

Zostaw odpowiedź