fbpx

Groupon i LinkedIn pod kreską

Po Twitterze, wyniki za pierwszy kwartał br. opublikowały dwaj giganci rynku internetowego – LinkedIn i Groupon. Niestety nie był to dla nich udany okres. Obie firmy zanotowały straty.

Groupon, światowy prekursor segmentu zakupów grupowych, w pierwszym kwartale tego roku odnotował stratę netto w wysokości 37,8 miliona dolarów. To dużo gorszy wynik  w porównaniu do 4 milionów dolarów straty w analogicznym okresie roku 2013. Z drugiej strony rosną przychody. Od pierwszego kwartału zeszłego roku zwiększyły się o 26 proc., z 601,4 miliona dolarów do 757,6 miliona dolarów.

Nieprawdziwe okazały się przewidywania licznych specjalistów i i ekspertów, którzy wieszczyli rychły odpływ użytkowników. Zgodnie z ujawnionymi przez Groupon danymi liczba aktywnych na całym świecie klientów serwisu (tych, którzy dokonali zakupu kuponu w okresie roku poprzedzającego badanie) wzrosła w ujęciu rocznym o 24 proc., do 51,8 miliona na koniec marca br. Najwięcej spośród nich pochodziło z Ameryki Północnej  – 21,8 miliona, 14,5 miliona z regionu Europy, Bliskiego Wschodu oraz Afryki, a pozostałe 15,5 miliona z pozostałych państw, gdzie obecny jest Groupon.

Mobilna rewolucja nie omija lidera grupowych zakupów. W marcu br. 54 proc. transakcji (po raz pierwszy powyżej 50 proc.) zostało przeprowadzonych za pomocą urządzeń mobilnych. Mobilna aplikacja serwisu zyskała już ponad 80 milionów pobrań. Tylko w I kwartale br. pobrano ją aż 10 milionów razy.

Podobną sytuację (finansowe straty przy jednoczesnym znaczącym wzroście przychodów) zanotował serwis LinkedIn. Portal, który na całym świece zrzesza już ponad 300 mln użytkowników na koniec I kwartału br. był pod kreską. Straty wyniosły kilkanaście milionów dolarów.

Liczba zarejestrowanych użytkowników wyniosła na koniec I kwartału dokładnie 296,5 miliona zarejestrowanych użytkowników. Tym samym było to o 36 proc. więcej niż rok wcześniej (218,3 mln).

Zostaw odpowiedź