fbpx

Groupon podsumowuje swoje cztery lata

“W cztery lata Groupon przeobraził się ze startupu zakupów grupowych w największą platformę z usługami i produktami w Polsce, skierowaną do indywidualnego klienta”, czytamy w oficjalnym komunikacie polskiego oddziału amerykańskiej spółki. Dodajmy, że były to dość trudne cztery lata, bowiem po stosunkowo szybkim osiągnięciu wysokich obrotów i dużej liczby zarejestrowanych użytkowników, przyszło gwałtowne załamanie całego segmentu zakupów grupowych. Jak minione lata ocenia sam zainteresowany?

Aniela Hejnowska, Dyrektor Zarządzająca Groupon Polska powiedziała

Nie każdy wie, że pomysł na Groupona narodził się z potrzeby zjedzenia pizzy w korzystnej cenie. Podczas studiów założyciel firmy pomyślał, że jak znajdzie 50 chętnych w akademiku, uda mu się wynegocjować niższą cenę z sąsiadującym lokalem. Gdy te pierwsze negocjacje się powiodły, niedługo później w Chicago powstał startup o nazwie Groupon. Od tego czasu wiele się zmieniło.

Groupon nie działa już na takiej samej zasadzie, jak na początku – czyli zakupów grupowych

Oprócz tej jednej pizzy, mamy oferty na setki restauracji, skoki na bungee, koncerty, teatry i tysiące ofert skierowanych do indywidualnych klientów – bo w międzyczasie staliśmy się największą platformą usług w Polsce

zauważa Hejnowska.

Gdzie zmierza klient?

Według Anieli Hejnowskiej, największym wyzwaniem serwisu jest

dalsze “kuszenie”  ludzi do tego, aby wychodzili z domu, odwiedzali ciekawe miejsca, poznawali lokalne smaki i czerpali z życia pełną garścią, – ale nadal w atrakcyjnej cenie, korzystając z jakościowych ofert.

E-klient ze smartfonem

Klienci Groupona coraz częściej korzystają z aplikacji mobilnej. Groupon deklaruje, że jest przygotowany na rewolucję mobilną, choć na razie liczba transakcji dokonywanych za pośrednictwem telefonów w Polsce jest dość niska w porównaniu z niektórymi krajami, to jednak liczba stale rośnie.

Już teraz klienci mogą przeglądać i kupować oferty za pośrednictwem telefonu, stopniowo wprowadzane są nowe funkcjonalności, które lepiej odpowiadają ich potrzebom. Niedługo wszyscy użytkownicy aplikacji będą mogli dostawać powiadomienia o najbliższych ofertach, niezależnie od tego, gdzie się znajdują. Dzięki tej funkcji, w Stanach aplikacja mobilna Groupon jest już drugą najchętniej ściąganą aplikacją zakupową.

By lepiej podążać za potrzebami klientów Groupon wprowadził także nowy layout strony razem z ułatwiającymi korzystanie z serwisu funkcjami, takimi jak skuteczniejsze wyszukiwanie i filtrowanie, jak również system rezerwacji online w przypadku niektórych miejsc, które można odwiedzić razem z serwisem. Wszystkie zmiany prowadzą ku coraz większej personalizacji.

Zostaw odpowiedź