fbpx

Groupon poprawia wyniki finansowe i poszerza bazę klientów

Szał zakupów grupowych już za nami, wstępnie zdążyliśmy też pochować serwisy za ów szał odpowiadające, a tu zaskoczenie. Groupon, który pozbył się swojego błyskotliwego SEO poprawiły wyniki finansowe!

Nie są to szokujące liczby, ale i tak okazały się lepsze niż przewidywali analitycy.

 

Ubiegły kwartał Groupon zakończył nad kreską, przyzwoitym zyskiem operacyjnym w postaci 27.4 milionów dolarów przy obrotach rzędu 608 milionów dolarów (analitycy przewidywali 606 milionów). A to oznacza wzrost rok do roku o 15%.

 

Przy czym udało się także poszerzyć bazę aktywnych klientów do 42.6 miliona użytkowników.

 

 

To wszystko złożyło się na 12% wzrost akcji amerykańskiego giganta zakupów grupowych, który zapowiedział częściowe wycofanie się z giełdy. Na ten cel Groupon przeznaczy 300 milionów dolarów w ciągu najbliższych 24 miesięcy.

 

Jaka jest struktura wyników finansowych Grouponu? Mocno zamerykanizowana, ponieważ tylko Ameryka Północna odnotowała znaczący 45% wzrost obrotów. Reszta świata straciła od 24 do 26%. Wygląda na to, że masonowski atak na światowe rynki był kluczowym czynnikiem odpowiedzialnym za dotychczasową klapę finansową Grouponu.

 

Jak wyglądają perspektywy? Dobrze, ponieważ spółka w dalszym ciągu dysponuje 1.2 miliarda dolarów w gotówce, co zabezpiecza jej działalność na kilka nadchodzących lat.

 

Po drugie, nieźle rokującą perspektywą jest rynek mobilny. Tutaj Groupon wykonuje znakomitą pracę – aż 50% transakcji w Ameryce Północnej pochodzi ze smartfonów!

 

Po trzecie, chicagowska spółka intensywnie przebudowuje swoje portfolio, czego dowodem jest usługa Groupon Goods, który przypomina bardziej tradycyjny sklep internetowy niż sprzedaż kuponów rabatowych.

 

Brawo Groupon.

Zostaw odpowiedź