fbpx

Groupon Premium – problem przeceny rozwiązany?

Jak wszyscy dobrze wiemy, cena to bardzo poważne narzędzie do pozycjonowania marki. Zdaje się rozumieć to także Groupon, który wprowadza na polski rynek markę Groupon Premium.

Tego typu rozwiązanie pomoże przekonać jakąś część uznanych marek, które o obniżkach nie chcą słyszeć. Wynika to ze zrozumienia,że cena jest potężną informacją o pozycji marki na rynku.

W czasach, gdy konsument ma poważny problem z oceną realnej wartości produktów nadal istnieją na świecie marki klasy premium, które na słowa obniżka, promocja, rabat odpowiadają krótkim acz treściwym – wróć jak Cię będzie stać.

 

Przykładem tego typu marki, jest Apple, który trzyma całą światową dystrybucję detaliczną na bardzo krótkiej smyczy w postaci kilku procentowej marży na wszystkie produkty. Stąd, znalezienie przecenionych produktów Apple jest niezmiernie trudne.

 

Groupon próbuje łączyć ogień z wodą i ogłasza, że marka Premium oferuje przeceny, ale tylko dla wyselekcjonowanych klientów. To powinno przekonać dotychczas nieprzejednane w przecenach marki o tym, że przecena dla wybranego grona to elitarna przecena. A to już pasuje do wizerunku elitarnej marki.

Zostaw odpowiedź