fbpx

Groupon w dół, firmy idą po rozum do głowy?

Kurs Groupona leci na łeb, na szyje. Do wczoraj akcje zanotowały spadek aż o 30%! Ta bezprecedensowa przecena wartości spółki to reakcja na wyniki finansowe amerykańskiego giganta zakupów grupowych.

Co ciekawe, wyniki Groupona nie są jednoznacznie złe. Przychody rosną (o 32%), liczba zarejestrowanych użytkowników na całym świecie także – osiągnęła już pułap 200 milionów!

Jest też druga strona medalu – Groupon zjadają koszty, stąd zwolnił ponad 600 pracowników. Ale to wciąż za mało w obliczu coraz większego niezadowolenia samych sprzedawców, którzy w niemałej części uważają, że Groupon to po prostu mało skuteczne narzędzie marketingu.

 

Całą sytuację doskonale obrazuje niewielkie badanie przedsiębiorstwa Raymond James, z którego wynika, że blisko 40% sprzedawców w USA nie ma ochoty ponownie skorzystać z usług serwisu zakupów grupowych. 32% szczerze wyznało, że straciło finansowo na takiej promocji, zaś 40% uważa, że zakupy grupowe są mniej skuteczne od innych form marketingu.

Zostaw odpowiedź