fbpx

Grudniowe zakupy internetowe Polaków

Jako donosi Gemius (gemius.pl) Polacy w ciągu ostatnich 4 lat kompletnie zmienili swoją internetowe nawyki zakupowe.

Najlepsze zestawienia statystyczne to te, które dotykają dłuższych interwałów czasowych. Najtrudniej i właściwie bezsensownie jest porównywać dane miesiąc do miesiąca tego samego roku, zarówno ze względu na sezonowość, jak i chociażby inną liczbę dni pracujących, a co za tym idzie dni wolne i temu podobne. Stąd z radością przywitaliśmy infografikę Gemiusa, która zestawia ze sobą jakże dziś odległy dla e-commerce grudzień roku 2011 z grudniem roku 2015, z sugestią, że aktualny grudzień 2016 będzie zbliżony do ubiegłorocznego. Jak wyglądały grudniowe internetowe zakupy Polaków?

Jak widać poniżej, niewiele zostało z nawyków zakupowych Polaków sprzed 4 lat. Poza ogólnym zarysem kolejności i struktury wzrosty popularności niektórych branż w Internecie są szokujące. Absolutne rekordy biją sklepy wielobranżowe czyli zaprzeczenie oryginalnego pomysły na e-commerce, czyli sklepów specjalistycznych. Z drugiej strony, wielobranżowce ze swoimi kilkudziesięciotysięcznymi asortymentami wpisują się bardzo dobrze w ekonomie długiego ogona. Innymi słowy, sklepy specjalistyczne powoli są wypychane przez sklepy „wielospecjalistyczne”. Niestety już z konieczną samoobsługą konsumenta, bo na specjalistyczne porady nie ma co liczyć.

 

2016_12_22_ecommerce-1

 

Drugim beneficjentem zmian są sklepy odzieżowe – tutaj także praktycznie podwojono liczbę użytkowników w milionach. Sklepy, które były mocne w e-commerce, a przy tym otworzyły swoje salony weszły do pierwszej ligi, zaś te, które miały salony i odrobiły zadanie domowe z handlu internetowego zdołały utrzymać swoje pozycje. Reszta przepadnie w czeluściach decyzji zakupowych „wielokanałowych decyzji” konsumentów.

Zostaw odpowiedź