Grudzień 2017: liczba przesyłek z Chin do Polski trzy razy większa

Poczta Polska potwierdza, że chińskie portale zakupowe biją rekordy sprzedażowe w Polsce.

Poczta Polska podała oficjalne statystyki przesyłek przychodzących z Chin. W listopadzie 2017 liczba przesyłek podwoiła się, zaś w grudniu prawie się potroiła! W szczycie sezonu sprzedażowego 2017 Poczta Polska zrealizowała ponad pół miliona przesyłek Expres PRIME. Wygląda na to, że narodowy operator pewnie przejmuje większą część rynku przesyłek z Chinami, zaś niebagatelne znaczenie mają tutaj umowy z chińskimi podmiotami: firmą kurierską STO Express oraz chińskim operatorem pocztowym China Post Group.

Niewątpliwie Poczcie Polskiej nie bez powodu marzy się udział w odtwarzaniu legendarnego jedwabnego szlaku. Taki cel postawił sobie Xi Jiping Przewodniczący Chińskiej Republiki Ludowej, który w czerwcu 2016 roku odwiedził Polskę jako jednego z najważniejszych partnerów w międzynarodowym handlu realizowanym transportem kolejowym. Stąd nie ma wątpliwości, że czas podpisania umowy z STO Express, a następnie we wrześniu 2017 z China Post Group nie są przypadkami. Ostatecznie Poczta Polska wraz z kilkunastoma innymi operatorami, m.in. z Chin, Tajlandii, Japonii oraz Niemiec czy Francji, została sygnatariuszem deklaracji z Chongqing, która ma na celu wypracowanie korzystnych możliwości rozwoju handlu transgranicznego. Aktualnie Polska stanowi kraj tranzytowy, przez który Chińczycy przeważą przesyłki do 30 kolejnych państw.

Tego typu umowy konstruowane są na poziomie rządowym, stąd Poczta Polska zyskała ułatwienia w odprawie celnej towarów z Chin dzięki nowo podpisanej umowie z Krajową Administracją Skarbową.

„Celem podpisanego porozumienia jest zapewnienie sprawnej realizacji obrotu pocztowego z krajami spoza Unii Europejskiej oraz doprecyzowanie zasad dokonywania zgłoszeń celnych w tym obrocie. Ścisła współpraca organów KAS i pocztowych jest niezbędna do osiągnięcia tego celu, zwłaszcza w dobie nowych wyzwań, jakie niesie ze sobą rozwój zamówień internetowych i związany z nim wzrost liczby przesyłek sprowadzanych z zagranicy. Wspólnie musimy dbać o ochronę rynku, eliminując zagrożenia i potencjalne nieprawidłowości, ale także usprawniając procedury, tam gdzie jest to możliwe” – powiedział wiceminister Marian Banaś podczas spotkania z przedstawicielami Poczty Polskiej.

„Jednym z głównych trendów na rynku eCommerce jest rozwój transgranicznego handlu internetowego, co przekłada się na dynamiczne wzrosty w obszarze rynku przesyłek międzynarodowych. Obsługa rosnącej liczby przesyłek z zagranicy wymaga dobrej współpracy pocztowców i służb celnych. Ważne jest sprawne stosowanie procedur celnych na całej trasie przesyłek, w szczególności w sortowniach Poczty Polskiej, dzięki czemu przesyłki szybciej trafią do adresatów” – podkreślił prezes zarządu Poczty Polskiej, Przemysław Sypniewski. „Zawarte porozumienie pozwoli na sprawniejszą realizację obrotu pocztowego z krajami spoza Unii Europejskiej, co jest szczególnie istotne przy obsłudze przesyłek z Chin, których liczba systematycznie rośnie” – dodał prezes P. Sypniewski.

Zostaw odpowiedź