fbpx

Grupa Allegro zamyka Allegro.de

Nie tak dawno informowaliśmy, że Allegro mocno uderza w niemiecki e-commerce. To już przeszłość, nowy właściciel zwija żagle.

W tym tygodniu Grupa Allegro rozesłała do swoich klientów informację o stopniowym wygaszaniu portalu Allegro skierowanego na rynek niemiecki. Z informacji, jakie zostały przekazane portal zamknie się w tempie ekspresowym. Od 28 marca rozpocznie się wyłączanie ofert sprzedawców, zaś tylko do 5 kwietnia kupujący będą mogli logować się do swoich kont.

O otwarciu niemieckiego oddziału Allegro napisaliśmy jako pierwszy portal zwracając uwagę na branżowy tekst Marcina Jędrzejczaka na niemieckim portalu prowadzonym przez Trusted Shops GmbH. Zawarto w nim informację o tym, że w Polsce platformy takie jak eBay czy Amazon nie ma jakiejkolwiek znaczącej pozycji. Naturalnie zwracano przy tym uwagę, że niekwestionowanym pośrednikiem i liderem ogólnym na rynku jest Grupa Allegro.

W ostatnim akapicie tekstu Jędrzejczak poczynił uwagę, stwierdzając, że niemieccy sprzedawcy nie dostaną się na polski rynek korzystając z eBaya lub Amazona, stąd powinni skierować swoją uwagę na międzynarodową platformę e-commerce prowadzoną przez Allegro.pl. Niedługo potem Allegro oficjalnie otworzyło portal Allegro.de, jednak bez charakterystycznego dla Grupy przytupu.

Wtedy też Allegro poinformowało, że zależy mu na wprowadzeniu polskich przedsiębiorców na rynek niemiecki, nie zaś odwrotnie. Co niemniej ciekawe Amazon wykonał ruch uprzedzający działania Grupy Allegro i od kwietnia 2016 oferuje polskim sprzedawcom uczestnictwo w Marketplace, a tym samym dostęp do największych europejskich rynków e-commerce.

Dziś już wiadomo, że z całej „wojny” nic nie wyszło, ponieważ nie zainteresowali się nią klienci z obu stron Odry. Niemniej można podejrzewać, że Amazon uważnie przygląda się rosnącym odwiedzinom ze strony polskich klientów na portalu Amazon.de. Jak na razie, amerykański gigant nie zrezygnował z dalszego spolszczania swojego portalu, co sugeruje rosnące zainteresowanie jego ofertą w Polsce.

Innymi słowy, Amazon vs Allegro to będzie 1:0, ale nie jest to zwycięstwo cokolwiek rozstrzygające.

1 komentarz

  1. Paweł 25-03-2017

Zostaw odpowiedź