fbpx

Grupa EMF właściciel Empik.com podsumowuje III kwartał

Kolejny kwartał roku i kolejne wzrosty przychodów w Grupie EMF. Przychody ze sprzedaży w całej Grupy Empik Media & Fashion wzrosły o 9% rok do roku i wyniosły 759 mln zł przy zysku EBITDA 33 mln zł, (-25% w stosunku rok do roku).

Jednocześnie segment e-commerce jest najszybciej rosnącym kanałem dystrybucji spółki EM&F. Przychody w e-commerce wzrosły o 50% r/r, a sprzedaż podręczników o 37%.
Tradycyjne salony Empik odnotowały wzrost sprzedaży na poziomie 1% i jak podaje raport kwartalny spółki za tym niewielkim wzrostem kryje się głównie sprzedaż artykułów niewydawniczych oraz gier.

Sklepy internetowe EM&F dostarczyły w III kwartale 2012 blisko 500 000 paczek i wyprodukowały 3,3 mln odbitek foto. Empik.com zwiększył liczbę nowych klientów o 27%, a liczbę wizyt o 20% osiągając pułap 12 mln.

Liczba odwiedzających Smyk.com przekroczyła 2 miliony, przy jednoczesnym wzroście sprzedaży (m.in. ubrania + 27% III kw. vs II kw.).

Gandalf.com.pl odnotował wzrost przychodów ze sprzedaży podręczników o +37% r/r. Po raz pierwszy podręczniki można było zamówić w salonach Empik z gwarancją realizacji przez gandalf.com.pl.

Ciekawym segmentem wpływającym na wzrost przychodów spółek EMF są szkoły językowe. Dzięki rozwojowi sieci szkół w Rosji (8 nowych szkół) przychody z tego segmentu wzrosły o 22% r/r. Empik zwiększył jednocześnie marże brutto o 27% dzięki optymalizacji kosztów nauczycieli. W tym segmencie EMF planuje kolejne otwarcie szkół w Rosji w IV kw. 2012 r.

Plany Grupy EMF w kanale e-commerce na IV kwartał 2012 to przede wszystkim rozszerzenie usług o rezerwację pokoi hotelowych w Empiktravel.pl oraz śledzenie efektów wdrożenia możliwości zapłaty punktami Payback w salonach empik.com i smyk.com. Spółka planuje też przeprowadzić kampanie promocyjną oferty świątecznej. Kampania będzie prowadzona we wszystkich mediach zwiększając zasięg dwukrotnie w stosunku do poprzedniego roku.

Zostaw odpowiedź