fbpx

Grupa Nokaut w dół, ale z nadzieją

Raport finansowy jaki złożyła za ubiegły rok Grupa Nokaut nie wprawia w zbyt pozytywny nastrój. Właściciel Nokaut.pl, jednego z ważniejszych konkurentów Ceneo.pl stracił zarówno w kwestii obrotów jaki zysków.

Pocieszające jest fakt, że w dużej mierze to efekt inwestycji.

 

 

Niestety, giełdowi inwestorzy nie są już tak wyrozumiali – kurs akcji Nokautu zapikował z marnego 1.40zł na tragicznie 1.10zł i nie może się podnieść już kolejny tydzień po marcowym ogłoszeniu wyników za rok 2014. Ogółem, w ciągu ostatnich 12 miesięcy akcje Grupy Nokaut poszły w dół o 26 procent.

 

Pocieszającą informacją jest fakt, że rosną przychody z tytułu samej wyszukiwarki. Rdzeń klientów Nokaut.pl wciąż pozostaje na miejscu i nigdzie się nie wybiera – przychody netto wyniosły ponad 10 milionów złotych, wobec 9.85 miliona w 2013 roku. To delikatny wzrost dobrze prognozujący nie tylko Nokautowi, ale także nam wszystkim. Brak konkurencji na rynku porównywarek nie przyniesie nikomu nic dobrego.

 

Skąd więc spadek wpływów? Nokaut.pl właściwie przestał sprzedawać reklamy – spadek z 2.05 miliona złotych do 0.7 miliona złotych czyli blisko trzykrotnie gorzej, rok do roku. Koszty zaś zostały praktycznie na tym samym poziomie 12 milionów złotych, z czego tylko 1.8 miliona złotych to wynagrodzenia, zaś 9 milionów to usługi obce. Jak wytłumaczyć te zmiany?

 

Otóż jak twierdzi Prezes Grupy Nokaut jest to efekt właściwie wyciągniętych wniosków z przegranej z Google potyczki o pozycjonowanie. Otóż w ostatnim roku Nokaut.pl skupił się na pozyskiwaniu sieci partnerskiej zamiast opierać swój wyłącznie na Google, który zdaniem Nokautu nie postąpił uczciwie wyrzucając go z wyników wyszukiwania na długie tygodnie. Stąd rzeczone wyżej koszty – w końcu za ruch z innych stron trzeba płacić. Strategia ta wydaje się powoli odnosić właściwy skutek, ponieważ jak wspomnieliśmy wcześniej sklepy internetowe pozostały przy Nokaucie, pomimo licznych perturbacji w ostatnich dwóch latach.

 

A o tym, że perturbacje były świadczy końcowy zysk (strata) netto, który dwa lata temu wyniósł 0,2 miliona złotych, zaś w ubiegłym roku już 1.4 miliona złotych.

 

Zostaw odpowiedź