Grupa Otto z rekordowymi, blisko 8 – miliardowymi obrotami w online

Niemcy spod logotypu Otto skutecznie w kilka lat rozgromili rynek e-commerce i stanowią niewątpliwy wzór do naśladowania.

Grupa Otto to podręcznikowy przykład tego, jak zagrożenie można przekuć w olbrzymi sukces. Niegdyś marka oparta o sprzedaż katalogową mogła zostać zmieciona z powierzchni ziemi przez handel internetowy, niczym Kodak i jego punkty wywoływania zdjęć przez japońską fotografię cyfrową.

Tylko w ubiegłym roku biznes online Grupy Otto urósł o prawie 11 procent do zawrotnej kwoty 7.8 miliarda euro. W rodzimych Niemczech Otto obróciło kwotą 5.4 miliarda euro. Dwoma najważniejszymi sklepami internetowymi dla Grupy pozostają: otto.de oraz aboutyou.de. Przy czym całkowita sprzedaż grupy to 10.5 miliarda euro. Tym samym, można uznać, że transformacja udała się zupełnie. Otto Group to drugi po Amazonie największy gracz e-commerce w Niemczech. Tym samym Otto jest większe nawet od Zalando.

Jak donosi EHI Retail Institute w swoim badaniu „E-commerce Markt Deutchland 2017” w niemieckim handlu internetowym de facto liczą się trzej gracze: Amazon, Otto oraz Zalando. Można by odnieść wrażenie, że mamy do czynienia z jakimś niezdrowym oligopolem, ale nic z tych rzeczy – „wielka trójka” posiada „raptem” 44 procent niemieckiego rynku ekomers, co jest wynikiem umiarkowanie przytłaczającym. Można nawet powiedzieć więcej – jest to wynik pokazujący, że Niemcy kupują także w mniejszych sklepach, zaś największe sklepy nie zdobyły u naszego zachodniego sąsiada niezdrowej przewagi nad resztą e-przedsiębiorców.

Zostaw odpowiedź