fbpx

Grupa WP zapowiada akwizycje w sektorze e-commerce i redesign strony głównej wp.pl

Widoczne są pierwsze rynkowe efekty zakupu Wirtualnej Polski przez Grupę O2. Pierwsza połowa bieżącego roku upłynęła dla nowo powstałego tworu – Grupy Wirtualna Polska pod znakiem kilkunastoprocentowego wzrostu przychodów i kilkudziesięcioprocentowego wzrost zysku netto.

Przypomnę, że Grupa Wirtualna Polska została powołana do istnienia w wyniku przejęcia portalu Wirtualna Polska przez Grupę O2 wspólnie z funduszem Innova Capital pod koniec października 2013 roku za kwotę 383 mln zł (więcej o tym w tym miejscu).

W ciągu obiecanych 90 dni dokonaliśmy wszystkich nominacji i przeglądu struktur. Już w maju przedstawiliśmy wspólną ofertę reklamową i połączone zespoły sprzedażowe. Od czerwca jesteśmy w nowym biurze. Integrujemy systemy informatyczne, ujednolicamy procedury i narzędzia

stwierdził Jacek Świderski, prezes Grupy WP w wypowiedzi dla serwisu Wirtualne Media

W lutym br. po przejęciu przez Grupę Wirtualna Polska serwisu dobreprogramy.pl, według Megapanelu PBI/Gemius posiadała ona 17,4 mln użytkowników, co przekładało się na zasięg na poziomie 80 proc. oraz 2,82 mld odsłon. Tym samym nastąpiła, krótkotrwała jak się później miało okazać, detronizacja dotychczasowego hegemona w polskiej sieci, czyli Onetu.

Onet podjął wyzwanie rzucone przez nowego przeciwnika i pod koniec maja ogłosił przejęcie Skąpca i Opineo (informowaliśmy o tym tutaj i tutaj). Kolejny ruch w czerwcu wykonała WP, wykupując sportowefakty.pl.

Świderski podkreśla, że to nie koniec akwizycji i obecnie większość czasu, jako prezes Grupy poświęca na rozmowy z właścicielami potencjalnych serwisów do wykupu. Jak zauważa dla Wirtualnych Mediów:

Poprzez akwizycje chcemy uzupełniać nasze brakujące kontentowe obszary tematyczne, przy czym nie ma już zbyt wielu takich luk. O konkretnych, wąskich dziedzinach nie chciałbym mówić, bo wtedy od razu łatwo zidentyfikować wyróżniające się w nich, wiodące serwisy i podmioty (…) W segmencie e-commerce mamy mocną strategię rozwoju przez akwizycje. Nie ograniczamy się do małych, niszowych podmiotów, rozważamy również większe przejęcia. Jedną z takich akwizycji mamy nadzieję sfinalizować w ciągu najbliższych dwóch tygodni.

Z kolei, jak czytamy w serwisie Spidersweb.pl, już w najbliższy poniedziałek, 1 września zmieni się całkowicie layout strony głównej portalu wp.pl. Modyfikacji ulegnie także logo oraz wizualizacja korporacyjna grupy. Jak czytamy w artykule Przemysława Pająka:

Nowa strona główna Wp.pl będzie domyślnie składać się z 4 kolumn, w tym 3 zbudowanych z kafli oraz 1 (tej najbardziej na prawo) tekstowo-linkowej, z której do tej pory znamy układ stron głównych portali.

Wygląda zatem na to, że nowy prymus na polskiej scenie internetowej, bardzo agresywnie zawalczy o budżety na rynku reklamy internetowej. Bardzo interesująca będzie reakcja pozostałych graczy: Onetu, Gazety i Interii.

Zostaw odpowiedź