fbpx

Gry i konsole na Facebooku – potencjał niewykorzystany

Globalna premiera Grand Theft Auto V sprawiła, że nie mogliśmy odmówić sobie zajrzenia do kategorii “Gry i konsole” w najnowszym FanPage Trends.

Jak się okazuje, potężne środki przeznaczone na promocję GTA V, nie zostały skierowane do Facebooka. Chociaż trudno o bardziej dospołeczną zabawę niż gry komputerowe, to polskie fanpage’e największych tytułów i wydawców pracują na niespotykanie wolnych obrotach.

 

Aby znaleść się we wrześniowym rankingu, który obejmuje najlepszą piętnastkę wystarczył niecałe 17 tys fanów – tyle uzyskała CENEGA. Średnia w kategorii jest także niepokojąco niska, jak na potężną popularność gier komputerowych i wynosi lekko powyżej 50 tys fanów na jeden profil.

 

W związku z tym, że jest to jedna z nowszych kategorii badanych przez Trends porównamy wyniki ze stycznia i września 2013, a nie jak zawsze, rok do roku.

 

Zarówno w styczniu, jak i wrześniu pierwsza trójka składa się z : Need for Speed, PlayStation Polska oraz The Sims Polka (kolejność z września). Zdecydowanie gaz do dechy wcisnął Need for Spped, który w ciągu 9 miesięcy rozmnożył blisko 46 tys fanów do liczby ponad 327 tysięcy!

 

W tym czasie przysnął polski facebook Playstation Polska (+3 tys) – to zaskakujący wynik na przednówku sprzedaży nowego PS4 – ktoś powinien oberwać po łapach. Lepiej poradził sobie The Sims Polska (+26,5 tys).

 

 

Zostaw odpowiedź