fbpx

GW: Groupon szuka innego modelu biznesowego

Groupon na giełdzie przeszedł drogę z nieba do piekła. Drogę tę pokazuje wartość jego akcji. Debiut w cenie 30 dolarów wydawał się dobrym punktem wyjściowym aby przeć tylko do góry. Dziś gigant zakupów grupowych wyceniany jest 10% wartości swojego głośnego debiutu.

90% spadek kursu akcji to surowa i bolesna ale ze wszech miar prawidłowa ocena biznesowego modelu Groupona. 12 tys pracowników na całym świecie generuje potężne koszty, obroty przestały piąć się do góry, zaś obiecywanych gór złota nie widać. Stąd prezes Andrew Mason zmienia nie tylko strategię, ale także misję firmy. Szerzej o całej sprawie napisała Gazeta Wyborcza.

 

Chociaż Groupon nie odwraca się od potrzeb klientów, którzy szukają wyłącznie najtańszej oferty, to buduje szerszy model wspierania interesów niewielkich przedsiębiorców, którzy mogą być zainteresowani bardziej kompleksową obsługą organizacyjno-marketingową swojej firmy. To może być przełom w modelu biznesowym, który dotąd kojarzy się z wyciskaniem maksymalnych rabatów z lokalnych przedsiębiorstw niczym soku z cytryn.

 

Nowe dodatkowe usługi to Groupon Rewards, który zachęca do budowania długoterminowych relacji pomiędzy klientem a przedsiębiorcą. Usługa Schedule ułatwia z kolei zaplanowanie terminów obsługi klientów, którzy wykupili kupony rabatowe. Groupon próbuje także swoich sił na rynku czytników kart płatniczych. A to tylko wybrane przykłady. Niektóre z nich od maja są już dostępne w Polsce, ale ich popularność jest znikoma.

Zostaw odpowiedź