fbpx

GW: tylko 20% internautów kupuje w sieci regularnie

Gazeta Wyborcza zrobiła małego psikusa Gemiusowi i e-Commerce Polska – uprzedziła oba podmioty w publikacji wyników bardzo ciekawego badania na temat polskiego rynku e-commerce.

Wynika z niego, że dla co 5-tego internauty zakupy w sieci to codzienność.

72% czyli blisko 3/4 z przebadanych przyznało się do jakichkolwiek zakupów w internecie. Prosta matematyka wskazuje, że w Polsce od ręki 50% rynku jest do wzięcia.

Wystarczy jednorazowych zakupowiczów przekonać do zmiany swoich przyzwyczajeń i przerzucenia się na sklepy internetowe – w miejsce tradycyjnych. Zdecydowanie łatwiej napisać niż zrobić.

Badanie ujawniło także, że już nie tylko niska cena decyduje o chęci kupowania przez internet. Ważna jest także jakość produktów oraz szybkość doręczenia, czyli innymi słowy rzeczy, które składają się na wygodę konsumenta.

Gazeta Wyborcza wspomina także, że zagorzali zwolennicy zakupów w sieci mniej bacznie zwracają uwagę na cenę – nacisk na nią kładzie mniej niż co 10ty przebadany. To bardzo dobry zwiastun dla sklepów specjalistycznych.

Zostaw odpowiedź