fbpx

Handel internetowy w 2013 wg Forrestera – część druga

Zdaniem doradców z Forrester trzy najważniejsze trendy zdominowały handel elektroniczny w 2013 roku. Pierwszym była rosnąca przewaga płatnego wyszukiwania oraz e-mail marketingu. Drugim jest optymalizacja stron oraz mailingów pod kątem mobile, zaś trzecim skupienie marketingowców wokół działań wielokanałowych.

Zobaczmy jak wyglądają dane z USA, na podstawie których wyciągnięto powyższe wnioski.

 

 

 Część pierwsza

Drugą część zaczniemy od omówienia zagadnień mobilnych według raportu Forrestera. Ciekawie wygląda pytanie o plany dotyczące wdrażania narzędzi mobilnego marketingu cyfrowego. Bardzo wysoko zmierzono pozycję optymalizacji pod kątem mobilnego e-mail marketingu. Niemniej popularne jest mobilne SEM.

 

 

Z hybrydowych form marketingu mobilnego w dalszym ciągu popularne są kody QR i klasyczne kody kreskowe. Zadziwia informacja o planach dotyczących wdrażania kampanii SMS.

 

Gdy spojrzymy na źródła ruchu mobilnego ustąpi zdziwienie, dlaczego tak duży nacisk położono na optymalizację mobilnego e-mail marketingu.

 

 

Na koniec ciekawe informacje o optymalizacji samego sklepu internetowego. Jak widać dominuje optymalizacja opisów produktów – temat w Polsce raczej ignorowany. Wysoko znalazła się także sprzedaż krzyżowa w formie personalizacji i rekomendacji produktowych.

 

Zostaw odpowiedź