fbpx

Handel internetowy w 2013 wg Forrestera – część pierwsza

Zdaniem doradców z Forrester trzy najważniejsze trendy zdominowały handel elektroniczny w 2013 roku. Pierwszym była rosnąca przewaga płatnego wyszukiwania oraz e-mail marketingu. Drugim jest optymalizacja stron oraz mailingów pod kątem mobile, zaś trzecim skupienie marketingowców wokół działań wielokanałowych.

Zobaczmy jak wyglądają dane z USA, na podstawie których wyciągnięto powyższe wnioski.


 

Zacznijmy od podziału budżetów marketingowych na poszczególne dziedziny reklamy i promocji. Tutaj nie ma zaskoczenia, płatne reklamy w wyszukiwarkach zjadają 40% przeciętnego budżetu reklamowego. Warto zwrócić uwagę, że kampanie e-mail marketingu do wewnętrznych list klientów pochłaniają bardzo dużą cześć budżetu, w sumie to niezrozumiale dużą.

 

 

E-mail marketing jest według badań Forrester Research na tyle kosztowny w amerykańskich firmach, że pożera więcej wydatków niż optymalizacja SEO! Wysoko wywindował się Google Shopping, który od strony reklamodawców nazywany jest PLA (product listing ads) – w przypadku średnich firm, zjadł aż 15% budżetu.

 

Zerknijmy też na dynamikę wydatków, rok do roku, czyli 2012 do 2013. Tutaj znowu rządzi e-mail marketing oraz płatne wyszukiwanie. Wysoko jest także googlowskie PLA. Reszta wyników poniżej. Właściwie nie ma opcji e-marketingu, która straciła by w zestawieniu.

 

 

Na koniec części pierwszej, zestawienie efektywności poszczególnych taktyk/narzędzi marketingu internetowego w opinii marketingowców internetowych w Stanach Zjednoczonych. Numerem jeden jest SEM, zaś numerem dwa jest pozycjonowanie organiczne. Co ciekawe, jak na polskie warunki, numerem trzy są programy partnerskie, w naszych warunkach raczej niezbyt pozytywnie kojarzone.

 

 

Część druga

Zostaw odpowiedź