fbpx

Harman Kardon idzie w szranki z Apple i innymi

Harman International Industries, największa i najsłynniejsza firma w branży audio idzie drogą, które wytyczyły salony Apple.

Gigant z obrotami na poziomie 4 miliardów dolarów rocznie dotychczas trzymał się na uboczu stawiając na swoich dilerów, ale teraz przychodzą oznaki zmian.

 

Harman to jedna z firm, która słynęła z niezwykle rozsądnej polityki sprzedażowej opierającej się na swoich dystrybutorach i dilerach, tym samym rezygnując z wdawania się z nimi w konkurencję.

 

Pierwszą oznaką zmian ma być nowy flagowy salon zlokalizowany w Nowym Jorku, przy słynnej Madison Avenue. Luksusowy salon będzie prezentował 15 marek należących do koncernu Harmana.

 

Odwiedzający zobaczą produkty między innymi JBLa, którego oferta poza klasycznymi zespołami głośnikowymi obejmuje mnóstwo akcesoriów audio do handheldów Apple.

 

Dotychczas JBL dzięki swojej polityce sprzedażowej korzystał z uprzywilejowanej pozycji w stosunkach z Apple. Znana z zaborczości marka z nadgryzionym jabłkiem dotychczas bardzo mocno forsowała przenośne głośniki JBLa prezentując je nawet na premierach swoich najnowszych urządzeń.

 

Z tego prosty wniosek, że JBL uzyskiwał jako pierwszy szczegółową specyfikację techniczną nowych złącz Apple’a. Było to wyraźnie widoczne podczas premiery produktów ze złączem Lightning, kiedy to zaprezentowano najnowszą i jedyną w tamtym momencie stacje dokującą JBL OnBeat Venue.

 

Urządzenia JBLa były także stałą częścią wystaw w każdym salonie Apple’a. Podobnie było z inną marką koncernu Harman, producentem słuchawek o austriackich korzeniach – AKG.

 

Zmiana frontu słynnego Harmana to najwyraźniejszy chyba przykład tego, jak dzisiejsze marki próbują pożreć własny ogon skracając do maksimum dystrybucję swoich produktów oraz obieg gotówki w systemie gospodarczym.

Zostaw odpowiedź