fbpx
hm_logo

H&M inwestuje w ekomersowy second hand

Branża odzieżowa coraz uważniej przygląda się trendom eko na świecie i wykonuje szereg ruchów, aby zabezpieczyć swoje interesy w nadchodzącej przyszłości.

Zara odgraża się, że jej ubrania od 2024 roku nie będą stanowiły już żadnego obciążenia dla środowiska, co znajduje wielu krytyków twierdzących, jakoby taka sytuacja jest niemożliwa do realizacji. Z kolei H&M myśli o przyszłości handlu jako dziedzinie korzystającej z przedmiotów z odzysku co jest najbardziej ekologiczną formą, gdyż ogranicza ilość zużytej energii i surowców do zera, lub prawie do zera.

Idąc tym tropem H&M ogłosiło, że jest w posiadaniu już 70 procent akcji platformy Sellpy, która jak zostało wcześniej wspomniane jest wirtualnym second handem. Aby uzyskać tak wysoki poziom H&M musiał zainwestować ponad 16 milionów euro, co pokazuje, że Sellpy posiada już na wstępie całkiem niezła wycenę.

Przy czym nie rośnie ona zbyt gwałtownie, ponieważ inwestycje Szwedów trwają już do 2015 roku. Na ten moment nowy właściciel nie pochwalił się wynikami finansowymi Sellpy, ale zaznaczył, że głównym powodem inwestycji jest wiara w stworzenie zamkniętego ekologicznie obiegu produktów i surowców.

Sellpy z kolei oświadczył, że inwestycje poczynione przez H&M pozwolą platformie na międzynarodowy rozwój, który rozpocznie się od najpoważniejszego rynku e-commerce w kontynentalnej Europie, czyli od Niemiec. W aktualnie panującej sytuacji politycznej w Europie pominięcie Wielkiej Brytanii wydaje się być całkowicie naturalnym krokiem.

Koniec darmowych dostaw w H&M?

Zostaw odpowiedź