fbpx

Homo homini: Kodeks social media w firmach.

“Nie uważałeś jak robisz, rób jak uważasz” głosi stare i jakże mądre powiedzenie. A z racji tego, że pracownicy coraz mniej uważają co robią w social media przedsiębiorstwa wzięły się za tworzenie pracowniczych kodeksów dobrych obyczajów w internecie i twardo je egzekwują.

Na fali oskarżeń stacji TVN o cenzurowanie swoich pracowników w mediach wypłynęło badanie Homo Homini (zrobione na zlecenie Think Kong). Podmiotem badań było 250 największych polskich firm – każda z nich legitymowała się obrotem powyżej 50 mln euro rocznie.

Niestety nie dowiadujemy się z niego zbyt wiele, poza tym, że 1/3 przebadanych firm posiada już wdrożony kodeks social media i bardzo mocno interesuję się tym, co pracownicy piszą w social media na temat swojego pracodawcy. Monitoring sieci pod tym kątem prowadzi aż 93% przebadanych firm.

Zostaw odpowiedź